سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناخت فرهنگی مهمترین ابزار در مبارزه با جنگ نرم

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، گفت: دانش و شناخت فرهنگی از مهمترین ابزار‌ها برای مقابله هجمه‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم به شمار می‌روند.

سرهنگ مسعود تقدیسی لاریجانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، گفت: در عصر حاضر دشمن که به تهاجم فرهنگی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روی آورده است، بهره گیری از فعالیت‌های مبتنی بر فرهنگ و اصول اسلامی تنها راه مصون نگه داشتن جامعه از دام استعمارگران و قدرت طلبان غربی است.

او افزود: در جنگ سخت هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می‌شود، اما در جنگ نرم به مسائلی پرداخته می‌شود که با پرورش افکار و ایجاد شکاف در باور‌های افراد جامعه، میزان تاثیر گذاری آنان نیز کاهش می‌یابد.

سرهنگ تقدیسی گفت: عوارض و پیامد‌های جنگ سخت در شکل تلفات جانی و مالی و از بین رفتن سرمایه‌های ملی قابل مشاهده است، اما در جنگ نرم دشمن بر روی باور‌های عمومی هدف گذاری می‌کند و عوارض آن حتی پس از فروکش کردن جنگ، در افکار عمومی باقی مانده و ممکن است در آینده زمینه ساز فتنه و یا جنگ نرم دیگری شود.

او به بیانات مقام معظم رهبری در تعریف پدافند غیر عامل که فرمودند در مقابل شیوه‌های پیچیده تهاجم دشمنان پدافند غیر عامل نیز باید کاملا هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق، به روز و همه جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند اشاره کرد و افزود: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن نیاز به دانش فرهنگی و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی مبتلا به جامعه، از مواردی هستند که دشمن در جنگ نرم به دنبال ترویج و اشاعه آن در جامعه اسلامی است، گفت:بهره گیری از فعالیت‌های فرایندی و ساختاری موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران در جامعه خواهد شد.

او افزود: در شرایطی که دشمن با استفاده از ایزارهایی، چون ماهواره‌ها و فضای مجازی برای رسیدن به آمال و آرزو‌های خود که همان به انحطاط کشاندن جوانان و فروپاشی خانواد‌ها به دنبال فروپاشی خانواده‌ها و دستیابی به منابع ملی کشور است، شناخت پدافند غیرعامل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلفات نیروی انسانی کشور و جلوگیری از میزان تاثیر بمباران فرهنگی و خبری دشمن موضوعیت پیدا می‌کند.

سرهنگ تقدیسی گفت: مساجد، دانشگاه ها، مدارس، بسیج، روزنامه ها، سایت‌های رسمی، رسانه ملی و خانواده‌ها را از مهمترین پناهگاه‌ها در پدافند غیر عامل و تقویت امنیت نرم برشمرد و گفت: دشمن در جنگ نرم در صدد تبدیل اختلاف سلیقه‌ها به دشمنی و معارضه است.

او توجه به روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب را تنها راه برون رفت از هجمه‌های فرهنگی دشمن در تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: دشمن در جنگ نرم، با سیاه نمایی و تحقیر در صدد القای حقارت در ملت ما است.

انتهای پیام/س

دانش و شناخت فرهنگی از مهمترین ابزار‌ها برای مقابله هجمه‌های فرهنگی دشمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.