سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ۲۳ حوزه آبخیز اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل گفت: پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در ۲۳ حوزه آبخیز استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی اردبیل امروز در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های آبخیزداری امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان اردبیل شامل اقدامات مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی آموزش، ترویج و جلب مشارکت‌های مردمی و تسهیل‌گری اجرای پروژه و اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی و گشت با اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در سطح تمامی شهرستان‌های تابعه در دست اجراست.

او با اشاره به پیشرفت بسیار مناسب ۲۳ پروژه آبخیزداری استان، افزود: بخش عظیمی از این پروژه ها در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سطح ۱۰ شهرستان استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: کل مساحت اجرای این ۲۳ حوزه بالغ بر ۲۰۴ هزار هکتار است.

هدایت با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری با توجه به وضعیت مناطق با اولویت اجرا می‌شوند، افزود: اولویت ما در اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق بحرانی استان است.

او با بیان اینکه پارسال ۶۷ درصد اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است، تصریح کرد: تکمیل تعدادی از پروژه‌های پارسال را در دست اجرا داریم.

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل اجرای عملیات بیولوژیک٬ اقدامات مقابله با ریزگردها و منابع آب زراعی و بالا بودن میزان رسوب و فرسایش در حوزه‌ها را از دیگر شاخص‌هایی عنوان کرد که در انتخاب حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

هدایت به فواید اجرای پروژه‌های آبخیزداری اشاره کرد و افزود: به منظور کنترل سیل و بالا بردن میزان مشارکت‌های مردمی ساکن در نواحی مورد انتظار و همچنین تقویت پوشش گیاهی مرتعی و جنگی از دیگر شاخص‌های درنظر گرفته شده انتخاب حوزه است.

انتهای پیام/ع

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه‌های آبخیزداری اردبیل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.