مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: سه هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی ملی استان از دست سودجویان رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در آیین جشن درختکار ی اردبیل افزود: برای حفاظت از منابع طبیعی مشارکت مردم و نهاد های مربوطه الزامی است .
وی ادامه داد: در سال های اخیر جلوی تخریب مراتع و جنگل های استان گرفته شده و انتظار می رود مردم مشارکت بیشتری در حفظ منابع طبیعی داشته باشند.


هدایت از اجرای پروژه‌های بیولوژیک، تثبیت مالکیت، مبارزه با آفات و سوخت‌های فسیلی در 11 شهرستان استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: امسال 210 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به استان اردبیل تخصیص داده شده و از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز 40 میلیارد ریال تصویب شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر با هدف تثبیت مالکیت اراضی ملی افزود: تثبیت 330هزار هکتار از اراضی استان در دستور کار است که بیش از 70درصد آن تحقق یافته است .

هدایت با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی گفت: جشن درختکاری و تجلیل از حافظان افتخاری منابع طبیعی ،غرس نهال یادبود ،افتتاح پروژه های آبخیزداری ،نشست هم اندیشی با ائمه جمعه ، توزیع نهال رایگان بین مردم ،غرس نمادین نهال بنام شهدای مدافع حرم ، توزیع 217 آبگرم خورشیدی و توزیع 208 تنور گازی از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی استان است.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشن درختکاری در اردبیل

 

برچسب ها: منابع طبیعی ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.