سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار هشتک #امام_حسنی_ام؛

ابراز ارادت کاربران فضای مجازی به امام حسن (ع)

کاربران همزمان با بیست و هشت صفر و فرارسیدن شهادت امام حسن (ع) هشتگ #امام حسنی‌ام را داغ کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و هشتم صفر مصادف با شهادت امام حسن (ع) است. بنابر نقل همه منابع در شیعه و اکثریت قریب به‌اتفاق منابع در اهل سنت، امام حسن (ع) با خوردن زهر به وسیله همسرش جعده و به تحریک معاویه بن ابی سفیان؛ مسموم و به شهادت رسید. بر اساس گزارشات بسیاری از منابع تاریخی اهل سنت معاویه در زمان حیات امام مجتبی (ع) علی‌رغم تعهدش مبنی بر عدم تعیین ولیعد و واگذاری خلافت به امام بعد از خودش، تصمیم گرفت تا یزید را به عنوان ولیعهد و جانشین خود معرفی نماید.  بزرگترین مانع برای معاویه در مسیر گرفتن بیعت از مردم برای یزید وجود مطهر امام حسن مجتبى (ع) بود.

معاویه بارها برای رسیدن به این هدف ( برگزیدن یزید به جانشینی خودش) تصمیم بر مسموم کردن امام مجتبی (ع) گرفت. حاکم نیشابوری با سند معتبر از‌ ام بکر بنت مسور نقل می‌کند که گفت: "حسن بن علی (ع) را بارها مسموم کردند، لیکن اثر چندانی نگذاشت ولی در آخرین مرتبه زهر کبدش (جگرش) را پاره پاره کرد، که بعد از آن سه روز بیش تر زنده نماند.»"

 یعقوبی می‌نویسد: «امام حسن (ع) هنگام مرگ به برادرش حسین (ع) گفت: " ‌ای برادر من این سومین بار است که مسموم می‌شوم و مانند این بار مسموم نشده‌ام و من امروز می‌میرم پس هرگاه درگذشتم مرا با پیامبر خدا دفن کن چه هیچ‌کس به نزدیکی او سزاوارتر از من نیست مگر آنکه از این کار جلوگیری شوی که در آن صورت نباید به‌اندازه حجامتی خون‌ریزی شود."

همزمان با فرارسیدن بیست و هشت صفر و سالگرد شهادت امام حسن (ع) کاربران در فضای مجازی نیز هشتک امام حسنی‌ام را منتشر کردند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.