سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مریم هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور در بین رکوردداران جهان افتخاری برای کشورمان است/ غرش ایرانی را با حفظ ارزش‌های اسلامی در بام ووشو دنیا نشان دادم

پرافتخارترین بانوی ووشو کار کشورمان گفت: من به همراه شهربانو منصوریان و محسن سیفی با کسب ۵ مدال طلا در بین رکورد داران جهان قرار گرفتیم.

مریم هاشمی ملی پوش ووشو کشورمان  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کسب مدال طلا در مسابقات شانگ‌های چین اظهار کرد: خدا را شکر پنجمین مدال طلای جهان را بدست آوردم. سطح کیفی مسابقات بالا بود و ۱۰۲ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند. مدال‌ها در بخش تالو و ساندا پخش شد و این نشان دهنده پیشرفت ووشو در جهان است.

کسب ۸ مدال طلای ساندا در تاریخ ورزش ایران بی سابقه است 

او ادامه داد: به هر حال این افتخاری برای ووشو کشورمان است که محسن سیفی در بخش آقایان و من به همراه شهربانو منصوریان در بخش بانوان با کسب ۵ مدال طلا در مسابقات جهانی در بین رکوردداران جهان قرار گرفتیم. علاوه بر این مسابقات جهانی شانگ‌های چین در حد المپیک برنامه ریزی شده بود. همچنین  شرایط تیم ملی ووشو در بخش ساندا با مدیریت علی نژاد و سرمربیگری اوجاقی در بخش آقایان و طهماسبی در بخش بانوان عالی بود. کسب ۸ مدال طلای ساندا از سوی ۸ ورزشکار در کشور چین در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بوده است.   

هاشمی درباره سطح مسابقات جهانی ووشو و حریفانش در این رقابت‌ها گفت: رقبایم در مسابقات جهانی پیشرفت کرده بودند و دست کمی از ایرانی‌ها نداشتند. به نظرم ورزشکاری که در ایران قهرمان می‌شود به طور حتم می‌تواند در مسابقات جهانی هم قهرمان شود.

مسئولان ورزش باید درکنار ورزشکار باشند نه مقابلش قرار بگیرند 

پرافتخارترین بانوی ووشو کشورمان درباره انتظارش از مسئولان ورزش گفت: من انتظار دارم که شخصیت همه مسئولان ورزش به اندازه علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو باشد و به ورزشکاران ارزش و بها قائل شوند و در کنار قهرمان کشورشان باشند نه اینکه در مقابلش قرار بگیرند.

او درباره برنامه بعدی اش در ووشو گفت: هدفم این است که یک ماه استراحت کنم و بعد از آن تمرینات خود را برای مسابقات آسیایی ۲۰۲۰ و جام جهانی ۲۰۲۰ شروع کنم. در لیگ ووشو هم با تیم دانشگاه آزاد قرارداد بستم و این مسابقات ۲۲ آبان ماه  شروع می‌شود.

وزن هایی که ایرانی ها حضور دارند خلوت تر است 

هاشمی درباره اینکه چرا او و شهربانو منصوریان با دادن ۲ مسابقه قهرمان جهان شدند، گفت: جدول مسابقات وزن‌ها متفاوت است و در برخی ازجداول فقط ۸ وزن حضور دارند و همیشه هم شرایط به این صورت نیست به طور مثال در وزن عرفان آهنگریان ۶۴ ورزشکار حضور داشتند. با توجه به قدرتی که ایران در ووشو دارد به طور معمول در وزنی‌هایی که ایرانی‌ها حضور دارند  آن وزن‌ها  خلوت‌تر هستند.

ملی پوش ووشو کشورمان درباره اینکه هوشمندی فدراسیون ووشو این است که در وزن‌هایی به مسابقات اعزام کند که چینی‌ها نباشند، بیان کرد: نه به این صورت نیست و ما ۲ ورزشکار داشتیم که با چینی‌ها مسابقه دادند و پیروز هم شدند. علاوه بر این ایرانی‌ها بیشتر در وزن‌های سنگین و چینی‌ها در وزن‌های سبک‌تر در مسابقات شرکت می‌کنند.

ارتباط خوبی با خواهران منصوریان دارم 

او درباره ارتباطش با خواهران منصوریان گفت: ارتباط خوبی با خواهران منصوریان دارم و فقط روی سکوی مبارزه با یکدیگر رقابت داریم و مشکلی با هم نداریم.

هاشمی درباره اینکه مسائلی درباره مقام تیم ملی ووشو در مسابقات جهانی شانگ‌های چین به وجود آمد، گفت: به هر حال یک بار نتایج ساندا و تالو را جدا حساب می‌کنند و تیمی را با هم اعلام می‌کنند.

بانوی ساندارکار کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: خدا را شکر یک بار دیگر در بام ووشو دنیا غرش ایرانی را با حفظ ارزش‌های اسلامی نشان دادم و توانستم نماینده زنان ایرانی در مسابقات جهانی باشم. از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند تشکر وقدردانی  می‌کنم.


 بیشتر بخوانید: ووشوی قهرمانی جهان/ شهربانو منصوریان و هاشمی طلایی شدند


انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.