سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۳ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به خارج

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات استان اصفهان در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و حیث وزن ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی متوسط زمان ترخیص کالا در گمرک اصفهان در رویه صادرات از ۷ روز به کمتر ۱ روز کاهش یافته است.

او میزان صادرات استان اصفهان را طی ۷ ماهه امسال را ۴ میلیون و ۳۴۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۵۲۱ میلیون دلار اظهار داشت و گفت: میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و حیث وزن ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور ۵ درصد برشمرد و اذعان داشت: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحد‌های تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است و در ادامه بیان داشت: مهمترین کالا‌های صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن با ۴۹ درصد، فراورده‌های نفتی با ۱۸ درصد و محصولات شیمی آلی با ۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اندونزی را از خریداران جدید محصولات تولیدی استان اصفهان در ۷ ماهه ۱۳۹۸ قلمداد کرد و گفت:مهمترین کشور‌های هدف صادراتی استان اصفهان عراق، چین، افغانستان، امارات و اندونزی می‌باشند و میزان صادرات به کشور عراق ۳۸۷ میلیون دلار، چین ۱۹۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۵ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۰۹ میلیون دلار واندونزی ۹۵ میلیون دلار بوده است.

او با اشاره به اینکه صادر کنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند بیان داشت: با اجرای مدیریت ریسک کالا‌های که در مسیر سبز و زرد و قرار می‌گیرند نیازی به ارزیابی ندارند و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می‌شود و در خصوص کالا‌های که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند گفت: ارزیابی و پلمپ کالا‌های صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحد‌های تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل‌های مورد در خواست صادر کننده صورت می‌پذیرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت: با راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی متوسط زمان ترخیص کالا در گمرک اصفهان در رویه صادرات از ۷ روز به کمتر از ۱ روز کاهش یافته است و اسناد ضمیمه برای اظهارنامه‌های صادراتی از ۷ سند به ۳ سند کاهش یافته است.


انتهای پیام/م

 

تسهیلات ویژه گمرک جهت رونق تولید و حمایت از صادرات

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.