سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

طوفان حاره‌ای ارتفاع موج دریای عمان را به ۳.۵ متر می‌رساند

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای کیار ارتفاع موج در دریای عمان را به بیش از ۳.۵ متر می‌رساند.

حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره به تقویت طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند گفت: طوفان حاره‌ای کیار در ساعات آینده به طوفان «فوق العاده شدید» حاره‌ای تبدیل می‌شود و اثرات آن در روز‌های آینده ارتفاع موج در دریای عمان را به بیش از ۳.۵ متر می‌رساند.

محسن حیدری اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود بیشینه سرعت طوفان در شمال اقیانوس هند به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سبب مواج و متلاطم شدن شدید دریا می‌شود.

او  افزود: شدت طوفان به قدری است که انتظار می‌رود از روز دوشنبه موجب افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شود و ارتفاع امواج دریا به ۳.۵ متر و گاهی بیش از آن نیز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون طوفان در فاصله حدود ۱۳۵۰ کیلومتری از بندر چابهار قرار دارد و با سرعت حرکت ۱۴ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غرب در حرکت است.

حیدری ادامه داد: پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن است که طوفان در نهایت به سواحل کشور عمان در جنوب غرب چابهار برخورد کند و تضعیف شود.


بیشتر بخوانید: طوفان حاره‌ای «کیار» در شمال اقیانوس هند تشکیل شد/ سواحل چابهار مواج می‌شود 


او  افزود: توصیه اکید می‌شود شناور‌های فرا ساحل استان از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند و از روز دوشنبه شناور‌های صیادی و تفریحی از فعالیت در آب‌های دریای عمان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسیر حرکت طوفان در اداره کل هواشناس استان به صورت مستمر پایش می‌شود، گفت: هر گونه تغییری در مسیر حرکت طوفان به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

طوفان حاره‌ای کیار

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.