کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: روند افزایش دمای هوا در شهر‌های استان شروع شده و پیش‌بینی می‌شود دمای هوا نسبت به روز جمعه بین ۸ تا ۱۰ درجه افزایش یابد.

علی ملاشاهیکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری با حضور سیستم کم‌فشار در استان تا سه‌شنبه هفته جاری روند افزایشی دما ادامه دارد بطوریکه بین ۸ تا ۱۰ درجه نسبت به روز جمعه هوا گرم‌تر خواهد شد.

ملاشاهی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته راسک با دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر و خاش با ۱۱ درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

وی در ادامه از شروع باد و گردوخاک در استان خبر داد و گفت: از فردا تا روز چهارشنبه در نواحی مرکزی، زاهدان، مرز غربی و جنوب شرق استان وزش باد متوسط تا به نسبت شدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گردوخاک در برخی نواحی می‌شود.

ملاشاهی بابیان اینکه شدت وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: این باد جنوبی در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌کند. در شهر‌های شمال استان نیز از روز چهارشنبه شدت وزش باد افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دید افقی در شهر کنارک به سبب وقوع غبار و مه به شش کیلومتر رسید. در این مدت در سایر نقاط استان اتفاق دیگری نیفتاده است.

احتمال بارش‌های پراکنده در سیستان و بلوچستان

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه ضعیف بارشی در استان گفت: هم اکنون در نیمه شمالی استان شاهد رشد ابر هستیم که احتمال بارش‌های ناچیز و پراکنده در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

ملاشاهی درباره وضعیت دریای عمان نیز گفت: دریای عمان در دو روز پیش رو به نسبت آرام است. در ۲۴ ساعت گذشته نیز ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ سانتی‌متر رسید. اما روز قبل آن ارتفاع موج به ۱۶۰ سانتی‌متر رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به کاهش شدید بارندگی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال آبی زراعی همچنان سیستان و بلوچستان کم بارش‌ترین استان کشور است و تا کنون میزان بارش‌ها در آن ۷۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت کم بارشی استان می‌طلبد که همه در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، افزود: وضعیت بارندگی استان در سال زراعی خوب نیست و لازم است همه با صرفه‌جویی آب از منابع خودمان نگهداری کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار