سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم صادرات کرمانشاه به عراق ۳۴ درصد کل صادرات غیرنفتی است

دبیر منطقه 9 کشور گفت: کرمانشاه در چند سال اخیر توانسته از وضعیت تورمی از رتبه سوم به رتبه بیست و سوم و همچنین ازلحاظ بیکاری از رتبه سی و یکم به رتبه بیست و ششم برسد که نشان‌دهنده توسعه در این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  دارابی با روسای  سازمان‌های صمت استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان در اولین نشست منطقه ۹ کشوربابیان این مطلب که تقسیم‌بندی استان‌های کشور به ۱۰ منطقه انجام‌شده، گفت: در تقسیم‌بندی که از سوی وزارت متبوع صورت گرفته؛ استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان به ۹ منطقه اختصاص داده‌شده و دبیری این منطقه نیز بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه است.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: هرکدام از این ۳ استان دارای مزیت‌ها و فرصت‌هایی هستند که می‌توانند از تجربیات یکدیگر در راستای برطرف نمودن مشکلات در حوزه صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

 دارابی افزود: در استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ‌بر ۲ میلیون نفر، دارای ۱۴ شهرستان و ۱۰۳۰ واحد صنعتی و نیز ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که ۵ مرز رسمی؛ بین ۵ الی ۶ درصد صادرات غیرنفتی کل کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که سهم صادرات استان به کشور عراق ۳۴ درصد کل صادرات غیرنفتی به این کشور است.

دبیر منطقه ۹ کشور  افزود: کرمانشاه در چند سال اخیر توانسته از وضعیت تورمی از رتبه سوم به رتبه بیست و سوم و همچنین ازلحاظ بیکاری از رتبه سی و یکم به رتبه بیست و ششم برسد که نشان‌دهنده توسعه در این استان است.


 دره وزمی رییس  صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: استان کردستان با ۸۳۰ واحد تولیدی، ۳۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را به خود اختصاص داده که در بخش معادن نیز ازنظر تنوع مواد معدنی خوبی داریم به‌ویژه در عناصر فلزی ازجمله طلا که در کشور رتبه اول را داریم به‌طوری‌که در سال گذشته ۳۲۰۰ کیلوگرم طلای خالص در این استان تولیدشده است در بخش تجارت نیز در کردستان ۲۲۷ کیلومتر با اقلیم کردستان عراق با ۳ گمرک فعال دارد وجود دارد.


او  افزود: این تقسیم‌بندی استان‌ها به مناطق مختلف زمان می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود که با صدای واحد درخواست مشترک و مرکز ارائه دهیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات پیش روی را حل‌وفصل کنیم.

 متین؛ رییس سازمان صمت استان همدان نیز در این نشست عمده ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری این استان برشمرد و افزود: استان همدان ازلحاظ صنعتی، معدنی و تجاری دارای وضعیت مناسبی است، به‌طوری‌که معادن خوبی از نوع دولومیت در این استان وجود دارد که در این خصوص سرمایه‌گذارانی نیز در این حوزه جذب‌شده است.

او گفت:  اطلاع و آگاهی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌های منطقه ۹ می‌تواند در جهت استفاده از ظرفیت‌های هر استان قدم مثبتی برداشت.

 عبدالله زاده؛ کارشناس معین امور شهرستان‌ها در وزارت متبوع در پایان این نشست، گفت: در جلسات منطقه‌ای ابتدا در دستور کار به‌صورت عمومی و در ادامه به‌صورت تخصصی لحاظ شود در این جلسات ابتدا باید به یک جمع‌بندی برسیم که باید این نشست‌ها را چگونه و به چه شکل ادامه بدهیم و یک ساختار و شکل مناسبی برای این گردهمایی‌ها ترسیم کنیم، به‌طوری‌که استان‌هایی که موانع و مشکلات یکسان دارند را احصاء و این مشکلات را به سمع و نظر معاونین مربوطه برسانیم.

او افزود: اولین گام در بررسی مشکلات سازمان‌های استانی؛ پاسخ گویی سریع به نامه‌های ارسالی از طرف استان وزارت متبوع است که این موضوع در مدت کوتاهی باید سامان دهی شود.

 عبدالله زاده در پایان تأکید کرد: از طرف مقامات وزارتی، دبیرخانه منطقه ۹ بر عهده کرمانشاه است و این مسئولیت را نمی‌توان به استان دیگری تفویض داد.

 انتهای  پیام/ز

 

برگزاری  اولین نشست منطقه ۹ کشور به میزبانی کرمانشاه

برچسب ها: صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.