سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی تاریخچه FATF و نقش آن در تحریم ایران + فیلم

موشن گرافیکی درباره تاریخچه FATF و نقش آن در تحریم‌های کشورمان و مشکلات پیوستن به آن را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، FATF یک مجموعه سیاست‌گذاری پرنفوذ است که نکاتی در قالب توصیه در حوزه مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این موارد اگرچه توصیه نامیده می‌شوند، اما در عمل رعایت آن‌ها برای تمامی کشور‌ها الزامی است.

هدف این نهاد که در حال حاضر حدود ۱۹۸ کشور به صورت مستقیم و یا از طریق گروه‌های منطقه‌ای در آن عضویت دارند و یا توصیه‌های این نهاد را به اجرا در آورده اند ـ تدوین استاندارد‌ها و ارتقای شیوه اجرای موثر اقدامات قانونی، مقرراتی و عملیاتی در موارد مرتبط با مبارزه با پولشویی، تامین مالی تروریسم و دیگر تهدیداتی است که قابلیت اعتماد به نظام مالی بین المللی را تهدید می‌کند.

اما چنین مجموعه‌ای با چه استنادی ایران را کشوری پرخطر و باریسک مالی بالا معرفی میکند؟ در واقع قرار دادن ایران در لیست کشور‌های پر ریسک بدان معناست که ایران از نظر این موسسه اقدام به پولشویی و تامین مالی تروریزم می‌کند؛ که این خود اتهامی است که جا دارد مسئولان قضایی و دیپلمات‌های وزارت خارجه در مجامع بین المللی به آن رسیدگی نمایند.

از این رو خانه طراحان انقلاب اسلامی موشن گرافیکی را تحت عنوان "نیروی ویژه" تهیه و تولد کرده که به بررسی تاریخچه FATF و نقش آن در تحریم ایران و مشکلات پیوستن به آن می‌پردازد. در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: fatf ، تحریم ، پولشویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
مردم و مسولان کشوری که کارگاه بزرگ سازندگی و تلاش باشد و به تولید و مصرف کالاهای خود ایمان داشته باشند و از استقلال اقتصادی و بی نیازی و استواری و پایداری تولید حمایت کند هیچگاه گرفتار این قیدها و بندها و جاسوسی ها نخواهد شد و اگر هم گرفتار شوند ضربه جدی نمیبینند .
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
باسلام دولت مردان بجای اینکه دست دراز کنند به اجنبی باید به توان جوانان ایرانی تکیه کنند
حق گو
۱۲:۰۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
این که بعضی از وزیران تدبیر و امید فشار می آورند بر تصویب FATFجای سوال دارد!!!!!!!!!
راد
۱۱:۴۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
از کسانیکه این فیلم را تهیه کردند باید تشکر کرد.ولی کافی نیست و نکات بیشتری را توضیح بدهند تا مردم از ضررهای این کنوانسیون چند گانه آگاهی یابند .خواهش همه این هست که اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر از این لازم هست .ممنون
رااد
۱۱:۲۸ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اگر هنوز هم کسی اصرار به پیوستن به کنوانسیون چندگانه دارد، را باید چه نامید ؟ غرب هدفش این هست که دنیا رو بین خودشان تقسیم کنند و کل دنیا را تحت کنترل خود داشته باشند .کشور هایی که پیوستند ، حرفی برای گفتن ندارند ولی همین ما هم با غرب مسئله دارد ، آنها ما را برنمیتابند .دنبال راهی هستند تا قانونمند ما را تحریم و تنبیه کنند و در نهایت دارایی کشور را مال خود کنند .بازهم عده ای بگن fatf.
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
اصلا ایران نباید چنین چیزی را در کشور به جریان بندازه که بخاد بررسی بشه مگه اینکه یکسری افراد داخلی از این جور کارها همیشه سود میبرن باید مشکلات داخل کشور حل بشه وه اختلاس و... تمام بشه
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
ممنون از زحماتتون تازه خیلی چیزا فهمیدم
اجرتون با امام زمان عج