سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروانه عادی شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی در لرستان صادر نمی شود

معاون فنی اداره کل محیط زیست لرستان از صادر نشدن پروانه عادی شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی در نیمه دوم سال ۹۸ در استان خبرداد.

نبی اله قائدرحمتی معاون فنی اداره کل محیط زیست لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  در خصوص صدور پروانه شکار پرندگان در نیمه دوم سال ۹۸ گفت: شکار کلیه پرندگاه آبزی و کنار آبزی (مهاجر وغیره) در استان ممنوع است.

او علت ممنوعیت شکارپرندگان آبزی و کنار آبزی (مهاجر وغیره) در استان را احتمال بروز آنفولانزای فوق حاد این پرندگان و اینکه اکثر محل‌های تجمع آن‌ها در مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع استان واقع شده اند اعلام کرد و افزود: در همین راستا تمهیدات لازم در زیستگاه‌های مذکور جهت حمایت، حفاظت و جلوگیری از هرگونه تهدیدات احتمالی به کار گرفته شده است و با متخلفین طبق قانون به شدت برخورد می‌شود.

او ادامه داد: در لرستان فقط شکار پرندگان خشکی زی (کبک، تیهو وکبوتر) با رعایت کلیه محدودیت‌های زمانی و مکانی  تا پانزدهم دی ماه در مناطق آزاد استان مجاز است و شکار در مناطق چهارگانه (اثر طبیعی ­ملی غار ماهی کور، پناهگاه‌های ­حیات وحش ازنا و سمندر لرستانی ۱ و مناطق حفاظت شده اشترانکوه و سفیدکوه خرم آباد)؛ مناطق شکار ممنوع استان ((قالیکوه الیگودرز-هشتاد پهلو-گرین الشتر–چهارشاخ نور آباد- گنجینه، سرکن بابا حبیب کوهدشت و رومشکان -تالاب‌های پلدختر) و زیستگاه‌های حساس استان (تنوردر دورود وبیشه دالان بروجرد-زیستگاه‌های سمندر لرستانی ۲ شادابکوه) ممنوع بوده و دریافت کنندگان پروانه، صرفا مجاز به شکار در مناطق آزاد طبق ضوابط مربوطه هستند.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان بهای پروانه شکار پرندگان خشکی زی را سه میلیون ریال و اعتبار آن را دوماهه و از تاریخ ۱۵/۸/۹۸ لغایت ۱۵/۱۰/۹۸ اعلام کرد.

او اظهارداشت: این دستورالعمل به منظور  سیاست‌های راهبردی سازمان در حوزه محیط زیست طبیعی جهت حفاظت هرچه بیشتر از حیات وحش همراه با بهره برداری پایدار و اصولی از منابع زیستی طبیعی استان و بر اساس نتایج سرشماره‌های سالیانه صادر شده است.

قائدرحمتی یکی از مزیت‌های این دستورالعمل را کاهش زمان فصل شکار جهت حفاظت از گونه‌های قابل شکار، با توجه به شرایط زیستی، عادات بیولوژیک، نیاز‌های غذایی و طبیعی گونه‌ها و جمعیت‌های قابل برداشت عنوان کرد و از مردم خواست که قوانین و مقررات مرتبط را رعایت نمایند.

او یکی دیگر از مزیت‌های این دستورالعمل را توجه به جوامع محروم و بومی، محلی که وابستگی معیشتی به شکار دارند دانست و افزود: حداقل ۵۰ درصد از پروانه‌های صادره به شکارچیان بومی و جوامع محلی محروم که وابستگی معیشتی به شکار دارند درنظر گرفته شده و این موضوع در دستورالعمل صادره نیز قید شده است.


بیشتر بخوانید:شکارچیان غیرمجاز در لرستان دستگیر شدند


او گفت: که متقاضیان پروانه شکار پرندگان خشکی زی در زمان مقرر (پانزدهم آبانماه) می‌توانند جهت دریافت پروانه به کلیه ادارات محیط زیست سراسر استان مراجعه و پروانه مورد نظر خود را دریافت نمایند.

انتهای پیام/م

صادر نشدن پروانه عادی شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی در لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.