مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از کشف و ضبط چهار قبضه اسلحه شکاری و یک قطعه کبک شکار شده توسط یگان حفاظت در ارتفاعات هشتاد پهلو خرم آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از کشف و ضبط چهار قبضه اسلحه شکاری و یک قطعه کبک شکار شده توسط یگان حفاظت در ارتفاعات هشتاد پهلو خرم آباد خبر داد.

فتحی بیرانوند بیان کرد: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر شکار غیر مجاز در ارتفاعات هشتاد پهلو خرم آباد، یگان حفاظت این اداره کل به منطقه اعزام و پس از گشت و کنترل در منطقه، موفق به دستگیری چهار نفر متخلف زیست محیطی شدند.

او افزود: از این متخلفین چهار قبضه اسلحه شکاری، ۳۰ عدد فشنگ، یک رشته قطار و یک قطعه کبک کشف و ضبط شد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: پرونده این متخلفین پس از اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست به میزان ۲۰۰ هزار تومان و بازجویی مقدماتی، جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و وسایل شکار آن‌ها طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید به صورت امانی تا پایان دادرسی زیر نظر این اداره کل نگهداری می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹۵ متخلف زیست محیطی در این استان دستگیر شدند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۱۱۷ تور ماهیگیری، ۴ دستگاه موتور برق، ۶۳ قلاب و ۸۳۷ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

او  با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در سطح استان افزود: در جهت برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۴۳ قبضه اسلحه از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۳ قبضه آن‌ها سلاح بدون مجوز است.

او عنوان کرد: ۱۴۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ضرر و زیان در اثر تخلفات زیست محیطی به محیط زیست استان وارد شده که از این میزان ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وصول شده است.

انتهای پیام/ب

کشف و ضبط ۴ قبضه اسلحه شکاری در ارتفاعات هشتاد پهلو

برچسب ها: محیط زیست ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.