او افزود: مخاطب ما نوجوان ۱۲ تا ۲۰ سال است و نوجوانی دوره انتقال و برزخی است و در این دوره حیات عاطفی رشد میکند و الگوها و علایق رفتاری و دوستانش فرق میکند.
آزادی تأکید کرد: ما میخواهیم در حوزه نوجوانان کار فرهنگی کنیم و باید فرهنگ را مرور کنیم در حالی که ما فرهنگ را یکسویه تعریف میکنیم.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه هسته کار فرهنگی اعتقاد و باور است، تصریح کرد: کار فرهنگی باید اعتقاد و باور را تحت تأثیر قرار دهد و ما باید کار فرهنگی عمیق و اثربخش کنیم و همه خود را در این امر مسئول بدانیم.
اردوهای راهیان نور هم احساس و هم اندیشه را باید جهت دهد، گفت: ما در مسیر کار فرهنگی باید ابتدا در مخاطب عطش پذیرش ایجاد کنیم و دانشآموز و خانوادههای ما حس رغبت کنند و باید هوش منطقی مخاطب را درگیر کنیم.
او با تأکید بر اینکه برنامه نداشتن برای بعد از اردو کار فرهنگی را ناقص میکند، تصریح کرد: یک برنامه فرهنگی جامع برای اردوی راهیان نور باید هر سه بخش قبل، حین و بعد اردوی راهیان نور را پوشش دهد.
آزادی با بیان اینکه باید فضای مجازی را در راهیان نور تقویت کنیم، گفت: باید نرمافزارهای موبایلی فراهم شود تا بچهها قبل از اردو هم برای اتوبوس، هم اردوگاه و هم یادمان و زیارتگاه از محتواهای مربوطه برخوردار باشند.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ضمن اشاره به اینکه طرحریزی فرهنگی برای اردوهای راهیان نور را باید جدی بگیریم، گفت: باید برای تمام بخشهای اردو برنامه داشته باشیم و کار فرهنگی فقط زدن چند پرچم در مسیر اردو نیست.
انتهای پیام/
راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی زودبازده و اثرگذار است