سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطرف شدن کمبود انسولین داروخانه‌های کرمان

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انسولین نوع 'نُوو رپید' اکنون در حال ترخیص از گمرک است و به‌زودی این دارو در داروخانه‌های کرمان تامین و به بیماران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد حسیبی، مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تمامی انواع انسولین غیر از یک نوع قلمی نوو رپید در بازار کرمان موجود است و آمار این نوع انسولین به علت مشکلات گمرکی به تدریج رو به کاهش رفته و به صفر رسیده است.

او با اشاره به حاد نبودن این مشکل اظهار داشت: به پزشکان و متخصصان غدد کرمان اعلام شده که نوع نوو رپید با انسولین‌های دیگر جایگزین کنند که مشکلی هم به‌وجود نمی‌آید.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کمبود انسولین به نوعی هجمه‌ای است که با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، زیرا این نوع از انسولین با دستور پزشک قابل جایگزینی است.

او تصریح کرد: کمبود این دارو به اداره‌کل و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده لذا این دستگاه‌ها در تلاشند که به زودی انسولین را از گمرک ترخیص و در بازار توزیع کنند.

حسیبی با بیان اینکه کمبود این نوع دارو مشکلی کشوری است افزود: با تماس‌های گرفته شده با شرکت تامین کننده، موجودی انبار‌ها از این نوع انسولین در تهران به صفر رسیده، اما به‌زودی این دارو در بازار کرمان تامین می‌شود.

انتهای پیام/س

کمبود انسولین داروخانه‌های کرمان برطرف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.