سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک فهرج علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره دامپزشکی فهرج گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک با هدف پیشگیری و مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان فهرج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: بیماری تب برفکی یکی از شایع‌ترین وخطرناک‌ترین بیماری‌های دامی است. این بیماری ویروسی به سرعت در میان دام‌ها سرایت کرده و ضرر‌های اقتصادی جبران ناپذیری برای دامداری‌ها ایجاد می‌کند.

او افزود: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و در تجارت دام و فرآورده‌های خام دامی تاثیرگذار است و تقریبا تمامی دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار دارند.

بماندشتی گفت: ایجاد زخم در زبان، لثه ها، نوک پستان و بین دو سم، لنگش، آب ریزش بسیار شدید از دهان از جمله علائم این بیماری است.

او افزود: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد در صد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

بماندشتی گفت: دامداران برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها، باید همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی جهت انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/س

مبارزه با بیماری تب برفکی در شهرستان فهرج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.