سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کناره‌گیری چراغ خاموش رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران/ فرار از سزای واگذاری غیرقانونی بهاران؟

در حالی که دو مرکز بهاران شهرداری به صورت غیر قانونی به بهزیستی واگذار شده، هنوز در شورای شهر بحثی در مورد برخورد با این مدیر متخلف وجود ندارد.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام فخاری عضور شورای شهر تهران در تاریخ 10 شهریور 98 خبر از واگذاری غیر قانونی 2 مرکز بهاران به بهزیستی، توسط سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران می دهد و می گوید شهرداری برای چنین اقدامی باید مصوبه شورای شهر را می گرفت و لذا چون این کار فاقد مصوبه است، شهرداری مرتکب تخلف شده است.

بهاران نام مراکزی است که در اختیار شهردرای تهران قرار دارد و معتادین پس از ترک مواد مخدر، به منظور حرفه آموزی مدتی را در آن سپری می کنند، تا هنگام بازگشت به جامعه بتوانند از طریق حرفه‌ای که آموزش دیده اند کسب درآمد کنند.

از آنجایی که شهرداری تهران دو مرکز بهاران را به بهزیستی واگذار کرده بود و شورای شهر هم با این اقدام، اعلام مخالفت کرده بود، همین امر مخالفت انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران را برانگیخت و او طی اظهاراتی گفت: متأسفانه در حال حاضر دو صدا از مدیریت شهری تهران در واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی شنیده می‌شود، نخستین صدا مربوط به شهرداری تهران است که موافق واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی است و صدای دوم مربوط به شورای شهر تهران است که برخی از اعضای آن اعلام کردند که به هیچ عنوان این مراکز به بهزیستی واگذار نخواهد شد. لذا هر چه زودتر باید این موضوع تعیین تکلیف شود و واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی محقق شود، در غیر این صورت مجبور هستیم که این موضوع را به نهادهای قضایی و رئیس جمهور منعکس کنیم.

این نوع موضع گیری استاندار تهران سبب شد تا این بار حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به میان گود آمد و گفت: چه شده که نماینده دولت به خود اجازه می‌دهد که با چنین لحنی سخن بگوید، لذا از رئیس جمهور می‌خواهم که به نمایندگان خود یاد دهد که چگونه با نمایندگان مردم سخن بگویند.


بیشتر بخوانید: شهرداری تهران: واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی مصوبه شورا می‌خواهد/ استانداری تهران: واگذار نشود، شکایت می‌کنیم


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در خصوص مجموعه‌های بهاران موظف به تهیه زیرساخت است، گفت: کسی نگفته که این مراکز را باید به دولت بدهیم و قانون نیز نگفته است که ما این مراکز را بسازیم و تحویل بهزیستی دهیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورا در اولین روز حضور خود سوگند خوردند که از حقوق شهروندان دفاع کنند، گفت: فرمانداران و استانداران هم ملزم هستند در جایی که مصوبات شورا خلاف قانون نباشد با شورا همراهی کنند، لذا تأکید می‌کنم مصوبات شورا فقط برای شهرداری نیست.

او با تأکید بر اینکه شهرداری هیچ تصمیمی را نمی‌تواند بدون استناد به مصوبات شورا اجرایی کند، افزود: شهرداری باید در ابتدا لایحه بدهد تا به موجب آن بتواند در مورد اموال مردم تهران تصمیم گیری کند.

با موضع گیری های صریح طرفین، همگان منتظر شدند تا شهردرای لایحه واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی را به شورای شهر ارسال کند تا بر حسب رای اکثریت شورای شهر تهران، تصمیم مقتضی نسبت به آن گرفته شود.

در حالی که هنوز این لایحه به صحن شورای شهر نیامده، خبرها حاکی از آن است که نجم الدین محمدی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران که دو مرکز بهاران را بدون مصوبه و به صورت غیر قانونی به بهزیستی واگذار کرده بود، دو هفته ای است که با چراغ خاموش از سمت خود استعفا داده  و اکنون سید مالک حسینی به عنوان سرپرست این سازمان جایگزین محمدی شده است.

در شرایطی که اعضای شورای شهر تهران با صراحت لحن نسبت به نحوه واگذاری مراکز بهاران به بهزیستی معترض بودند، انتظار می رود نسبت به کناره گیری چراغ خاموش نجم الدین محمدی هم بی تفاوت نباشند و از طرف مراجع قانونی نظیر دستگاهی قضایی و سازمان بازرسی پیگیر برخورد با اقدام غیر قانونی او باشند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که در روزهای گذشته برگزار کرد، گفت: هنوز در شورا بحثی در مورد برخورد با مدیری که این تخلف را انجام داده صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.