سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال با کدام کشور است؟ / فرا زمینی یا زیر زمینی!

تیم ملی فوتبال کشورمان در ۲۸ آبان مصادف با فیفا دی باید یک دیدار دوستانه برگزار کند در حالی که هنوز حریف دندان گیری برای بازی در دسترس نیست.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   تیم ملی فوتبال ایران ۲۳ آبان، آخرین بازی اش در دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مقابل عراق برگزار خواهد کرد.

شاگردان مارک ویلموتس پس از شکست یک بر صفر مقابل بحرین ۶ امتیازی باقی مانده و از صدرجدول گروه C به رتبه سوم سقوط کردند. آن‌ها اکنون تیم‌های عراق و بحرین ۷ امتیازی را بالاتر از خود در رده‌های اول و دوم گروه می‌بینند.

تیم ملی فوتبال ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ و همچنین شروع کار سرمربی بلژیکی تنها ۲ بازی دوستانه انجام داده است. این تیم ۱۶ خرداد در نخستین بازی اش با هدایت مارک ویلموتس ۵ بر صفر سوریه را در ورزشگاه آزادی شکست داد که در آن دیدار مهدی طارمی موفق به هت تریک شد و علیرضا جهانبخش و اللهیار صیادمنش دیگر گلزنان یوز‌ها (لقب تیم ملی ایران) بودند.

۵ روز بعد ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه جام جهانی سئول میهمان کره جنوبی بودند که با ثبت نتیجه تساوی یک بر یک در این بازی، موفق شدند رکورد شکست ناپذیری شان مقابل این حریف سنتی را به ۶ دیدار برسانند.

با توجه به اینکه از عمر فعالیت ویلموتس در ایران تنها ۱۴۶ روز می‌گذرد، بازیکنان تیم ملی برای شناخت از تفکرات این مربی نیاز به برگزاری بازی‌های تدارکاتی بیشتری دارند، اما درحالیکه فدراسیون فوتبال ایران به دلیل بدون سرمربی بودن تیم ملی در فیفا دی مارس ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) این زمان را در اختیار مسئولان سازمان لیگ قرار داد تا برنامه هفته‌های پایانی لیگ هجدهم اجرا شود، در سایر فیفادی‌ها تیم ملی به جز برگزاری سه بازی رسمی مقابل هنگ کنگ (۱۰ سپتامبر) کامبوج (۱۰ اکتبر) و بحرین (۱۵ اکتبر) بازی دوستانه‌ای انجام نداده است.

تیم‌های چین، استرالیا، عربستان، بنگلادش، ژاپن، امارات و کره جنوبی در کنار ایران هشت تیم سرگروه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی هستند.

از میان این تیم‌ها در فیفادی ماه سپتامبر عربستان با مالی به تساوی یک - یک رسید. ژاپن ۲ بر صفر پاراگوئه را شکست داد. امارات ۴ بر صفر از سد دومنیکن گذشت و کره جنوبی هم در دیدار با گرجستان به تساوی ۲ - ۲ رضایت داد. البته چین هم ۲ روز پیش از شروع رسمی فیفادی سپتامبر در تاریخ ۳۰ آگوست یک دیدار دوستانه با میانمار انجام داد و چهار بر یک پیروز شد.

در فاصله زمانی بین یک تا پنج سپتامبر (۱۰ تا ۱۴ شهریور) تیم‌های ایران، استرالیا و بنگلادش تنها تیم‌های سرگروه مقدماتی جام جهانی بودند که بازی دوستانه انجام ندادند.

برگزاری بازی دوستانه پس از بازی با عراق یعنی در تاریخ ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) این روز‌ها به یکی از دغدغه‌های بازیکنان، کادرفنی و حتی هواداران تیم ملی تبدیل شده است و اگر این فرصت هم از دست برود، ضمن سوختن یک زمان مناسب برای هماهنگی بیشتر بازیکنان تفکرات ویلموتس، احتمال دارد اتفاق تلخی هم برای تیم ملی رخ بدهد و آن هم از بین رفتن صدرنشینی در رنکینگ آسیا برای این تیم باشد.

با توجه به شکست تیم ملی در بازی با بحرین، این تیم در رنکینگ جدید فیفا که ۲ آبان اعلام می‌شود به رتبه ۲۷ رنکینگ فیفا سقوط می‌کند و اگر موفق به کسب پیروزی مقابل عراق نشود و از طرفی در تاریخ مذکور نتواند دیدار تدارکاتی برگزار کند، به احتمال فراوان جایگاه خود را پس از حدود ۱۵ ماه از دست می‌دهد و صدرنشینی را به ژاپن واگذار می‌کند. آخرین باری که تیم ملی در رتبه دوم رنکنیگ آسیا قرار گرفت به هشت روز قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ باز می‌گردد که البته با توجه به نتایج خوب در این رقابت‌ها و همچنین نتایج ضعیف استرالیا در روسیه، جایگاهی که را که پس از ۴۲ ماه از دست داده بود بلافاصله از کانگورو‌ها پس گرفت.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران شب گذشته در برنامه فوتبال برتر بدون اینکه نامی از حریف تیم ملی ببرد از برگزاری بازی دوستانه در تاریخ ۲۸ آبان خبر داد.

فدراسیون فوتبال در کنار مشکلات مالی برای فراهم کردن بازی دوستانه با معضلی جدی به نام پر بودن تقویم بیشتر تیم‌های جهان در آن تاریخ مواجه است و حال که تاج از قطعی بودن برگزاری بازی تیم ملی در ۲۸ آبان خبر می‌دهد قصد داریم نگاهی به تقویم بازی تمام تیم‌های جهان بین تاریخ ۱۷ تا ۱۹ نوامبر (۲۶ تا ۲۸ آبان) نگاهی اجمالی اندازیم. لازم به ذکر است که اعدا داخل پرانتز جایگاه فعلی تیم‌ها در رنکینگ فیفا است.

قاره آسیا

به جز تیم‌های هم گروه ایران و سایر تیم‌هایی که در آن زمان درگیر رقابت‌های انتخابی جام جهانی هستند، تنها تیم‌های استرالیا، چین، بنگلادش و عربستان در آن زمان برنامه‌ای برای برگزاری بازی دوستانه ندارند.گراهام آرنولد، سرمربی کانگوروها با برگزاری بازی دوستانه تیمش در آن تاریخ مخالف است و ایران هیچ درخواستی هم به فدراسیون عربستان برای برگزاری بازی دوستانه نمی دهد.

شاگردان هاجیمه موریاسو در تیم ملی ژاپن، سه شنبه ۲۸ آبان (۱۹ نوامبر) در ورزشگاه پاناسونیک سویتا میزبان ونزوئلا هستند.

امارات هم که پس از تیم‌های تایلند و ویتنام، تیم سوم گروه G هست با هدایت برت فن مارویک هلندی، ۱۹ نوامبر میهمان پاناما است.

بهترین برنامه بازی تدارکاتی تیم‌های آسیایی در نوامبر برای شاگردان پائولو بنتو در تیم ملی کره جنوبی در نظر گرفته شده است. این تیم ۲۸ آبان در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با برزیل بازی می‌کند.

البته برنامه تیم‌های ماکائو (۱۸۴) بوتان (۱۸۵) لائوس (۱۸۷) برونئی (۱۹۱) تیمور شرقی (۱۹۹) و پاکستان (۲۰۳) که نتوانستند راهی مرحله دوم انتخابی جام جهانی شوند هم در آن تاریخ اعلام شده از سوی رئیس فدراسیون فوتبال خالی است.

قاره اروپا

تیم‌های اروپایی در آن زمان درگیر رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ هستند و البته برخی تیم‌های قاره سبز هم در آن تاریخ بازی دوستانه برگزار می‌کنند.


۱۷ نوامبر (۲۶ آبان)

انگلیس- کوزوو

چک- بلغارستان

اوکراین- صربستان

پرتغال- لوکزامبورگ

لیتوانی- نیوزیلند (دوستانه)

ایسلند- مولداوی

ترکیه- آندورا

فرانسه- آلبانی

۱۸ نوامبر (۲۷ آبان)

ایرلند- دانمارک

سوئیس- جبل الطارق

اسپانیا- رومانی

سوئد- جزایر فارو

نروژ- مالت

ایتالیا- ارمنستان

یونان- فنلاند

بوسنی- لیختن اشتاین

۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)

مونته نگرو- بلاروس (دوستانه)

هلند- استونی

آلمان- ایرلند شمالی

گرجستان- کرواسی (دوستانه)

مجارستان- ولز

اسلواکی- آذربایجان

لهستان- اسلوونی

اتریش- لتونی

بلژیک- قبرس

روسیه- سن مارینو

اسکاتلند- قزاقستان

قاره آمریکای جنوبی

بازی دوستانه هشت تیم آمریکای جنوبی در این زمان قطعی شده و تاکنون تنها برنامه تیم‌های اروگوئه و بولیوی از این قاره بین روز‌های ۲۶ تا ۲۸ آبان خالی مانده است.

۱۸ نوامبر (۲۷ آبان)

آرژانتین- پاراگوئه

۱۹ نوامبر (۲۸ آبان)

برزیل- کره جنوبی

شیلی- پرو

کلمبیا- اکوادور

ونزوئلا- ژاپن

قاره آمریکای شمالی

تنها تیم‌های این قاره که برای روز‌های ۲۶ تا ۲۹ آبان برگزاری بازی دوستانه شان قطعی نشده است، کانادا (۷۵) کوراسائو (۷۶) مارتینیک (۹۵) گواتمالا (۱۳۳) بریتیش ویرجین ایسلند (۲۰۳) سنت مارتین (۲۱۱) هستند که با توجه به استراحت در رقابت های لیگ ملت های کونکاکاف برای برگزاری بازی تداکارتی با آنها از لحاظ زمانی مشکلی نیست اما به دلیل بعد مسافتی بین قاره آسیا و آمریکای شمالی مشخص نیست آیا این تیم ها ۳،۴ روز پس از برگزاری بازی های رسمی شان حاضر می شوند با ایران بازی کنند یا خیر.

برنامه بازی سایر تیم های این قاره بین ۱۷ تا ۱۹ نوامبر را هم می بینید.

۱۷ نوامبر

بونایر- باهاماس

گوادالوپ- جزایر ترکس اند کاسیوس

هندوراس- ترینیداد و توباگو

کاستاریکا- هائیتی

گویان فرانسه- سنت کیتس و نویس

گرنادا- بلیز

۱۸ نوامبر

آروبا- آنتیگوا و باربودا

جامائیکا- گویان

نیکاراگوئه- سورینام

دومنیکا- سنت وینسنت و گرنادینس

۱۹ نوامبر(28 آبان)

باربادوس- جزایر سیمان

جزایر ویرجین- سنت مارتین

پورتوریکو- آنگولیا

مکزیک- برمودا

سنت لوسیا- مونتسرات

السالوادور- جمهوری دومنیکن

آفریقا

با نگاهی به تیم های آفریقایی متوجه می شویم تنها تیم هایی که در رقابت های مرحله نهایی مقدماتی جام ملت های ۲۰۲۰ حضور ندارند، بین تاریخ های ۲۶ تا ۲۸ آبان بازی رسمی انجام نمی دهند و البته برنامه ای هم برای برگزاری دیدار تدارکاتی ندارند.

زانزیبار(۱۱۵) رونیون(۱۱۶) سوازیلند(۱۵۰) سومالیا(۱۹۹) سیشل(۱۹۸) مایوت(۱۵۳) مائوریتیس(۱۶۱) اریتره(۲۰۷) جیبوتی(۱۸۶) لیبریا(۱۵۲) این تیم ها هستند.


برنامه بازی سایر تیم های آفریقایی هم به شرح ذیل است.

۱۹ نوامبر(۲۸ دی)

کوموروس- مصر

نیجر- ماداگاسکار

کنیا- توگو

گابن- آنگولا

بوتسوانا- الجزایر

کنگو- گینه بیسائو

اسواتینی- سنگال

لسوتو- نیجریه

کیپ ورد- موزامبیک

موریتانی- آفریقای مرکزی

چاد- مالی

اوگاندا- مالاوی

گینه- نامیبیا

سائوتومه و پرینسیپ- غنا

گامبیا- کنگو

لیبی- تانزانیا

بنین- سیرالئون

رواندا- کامرون

سودان جنوبی- بورکینافاسو

اتیوپی- ساحل عاج

بروندی- مراکش

آفریقای جنوبی- سودان

زامبیا- زیمباوه

گینه بیسائو- تونس

اقیانوسیه

به جز نیوزیلند که در نوامبر ۲۰۱۹ با لیتوانی بازی تدارکاتی برگزار می کند سایر تیم های قاره اقیانوسیه در این ماه بازی نمی کنند و شاید برگزاری بازی با تیم های یکی از ضعیف ترین قاره های جهان از لحاظ فوتبالی در دستور کار باشد و همه از آن اتفاق سورپرایز شوند! البته به نظر تمی رسد این تیم ها برای مذاکره در دستور کار فدراسیون قرار بگیرند.

جزایر سلیمان(۱۴۱) نیو کالدونیا(۱۵۴) تائیتی(۱۵۹) فیجی(۱۶۳) وانوآتو(۱۶۴) پاپوا گینه نو(۱۶۵) آمریکن ساموا(۱۹۲) ساموا(۱۹۴) تونگا(۲۰۵) این تیم ها هستند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی فوتبال ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.