سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران مطرح کرد؛

واکنش شهرداری تهران به اتمام حجت رئیس دستگاه قضا با مدیران سهل انگار

عطایی گفت: به دلیل بالا رفتن حساسیت ها هیچ‌گونه قصور از دستگاه های مدیریتی پذیرفته نیست و جای جبران ندارد.

اصغر عطایی مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌‍وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات مدیریت شهری پایتخت برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی و سیلاب در فصل بارش‌ها با اشاره به این نکته که شهرداری تهران برای مدیریت هرچه بهتر بارش‌های فصلی پیمانکاران کاربلدی را به کار گرفته است گفت: از مدت‌ها پیش در تمام مناطق ۲۲ گانه پایتخت برنامه ریزی‌ها برای مدیریت بارش‌ها و جلوگیری از آب گرفتگی معابر انجام شده است و در مناطق حساس پایتخت نیز سناریوی برف پیش بینی شده است.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزه گفت: در مسیر برنامه ریزی مدیریت بارش ها در مناطق ۲۲ گانه پایتخت، از ابتدای امسال تمام کانال‌ها و مسیل‌ها لایروبی شد و رسیدگی به مسیل ها و کانال  به شکل منظم در حال انجام است.

او با تاکید بر این نکته که مدیریت شهری هیچ‌گونه نگرانی از بابت آب گرفتگی معابر پایتخت در زمان بارش‌ها ندارد گفت: تمام امکانات لجستیکی و مدیریتی در شهرداری تهران به کار گرفته شده تا مشکلی از بابت آب گرفتگی و سیلاب در پایتخت در زمان بارش ها نداشته باشیم.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تجربه بارش‌های نوروز ۹۸ گفت: ما در نوروز ۹۸ در بازه زمانی ۱۳ روزه به اندازه ۱ سال آبی در پایتخت بارش داشتیم که شهرداری به خوبی توانست شرایط بحران را مدیریت کند و حتی برای امداد رسانی به استان‌های خوزستان، لرستان و مازندران نیز  مامور شود.


بیشتر بخوانید: واکنش شهرداری تهران به تخریب مجسمه خیام در پارک لاله + تصاویر


عطایی در واکنش به این نکته که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مدیریت شهری درباره بارش‌های فصلی و اخلال در زندگی شهروندان هشدار داده است، گفت: در زمان نوروز ۹۸ دستگاه قضا به دلیل مدیریت بارش ها و خدمت رسانی به استان‌های سیل زده از شهرداری تهران تقدیر کرد و ما نیز اعلام می‌کنیم که مسیر ما برای مدیریت فصل بارش‌ها همان مسیر مدیریت بارش‌های نوروز ۹۸ است اما با این تفاوت که امسال با برنامه‌ریزی جامع و با قدرت بیشتر به شهروندان خدمت رسانی می‌کنیم.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد مدیریت شهری با موضوع بارش‌ها امسال گفت: باید به این نکته توجه کنیم که موضوع مدیریت شهری در برخی از موارد به صورت چند جانبه و بین دستگاهی است، اما نتیجه گیری این است که به دلیل بالا رفتن حساسیت‌ها هیچ‌گونه قصور و کوتاهی از هیچ نهادی در فصل بارش‌ها پذیرفتنی نیست و جای جبران ندارد.

در همین ارتباط روز گذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: یک ماه از پاییز را پشت سر گذاشتیم و امیدواریم خداوند پاییز و زمستان امسال را با بارش رحمت الهی قرار دهد. یادمان نرود در روز‌های پایانی سال گذشته و ابتدای امسال سیلاب‌هایی رخ داد که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد که بخشی از این مشکلات ناشی از ترک فعل مدیران و اقدامات لازم بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در همین راستا رئیس قوه قضاییه به دستگاه‌های متولی گفتند که باید آخرین بار باشد که برکات الهی بر‌ای مردم مشکل ایجاد می‌کند. امروز در مقام تذکر به مسئولان ذی ربط اعلام می‌کنم که با هدف پیشگیری از حوادث بازنگری در حوزه مسیل‌های رود‌ها و رفع تجاوزات حوزه رودخانه‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در اسرع وقت اقدام کنند و وظایف خود را انجام دهند تا شاهد حوادث دیگری نباشیم.

انتهای پیام/

تقدیر دستگاه قضا از مدیریت شهری پایتخت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.