سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز پیشتاز در درمان نوزادان سندروم پیررابین

نوزادان مبتلا به سندروم پیررابین با پیشرفته‌ترین روش جراحی در بیمارستان نمازی شیراز درمان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد رهسپار سرپرست تیم جراحی در شیراز اظهار کرد: سندروم پیررابین یا کوچکی فک، ناهنجاری مادرزادی است که براثر رشد ناکافی فک در دوران جنینی ایجاد می‌شود.

او با بیان این که از هر ۱۰ هزار تولد یک نوزاد با مشکل پیررابین متولد می‌شود، افزود: این نوزادان دارای چانه به عقب برگشته و شکاف کام هستند.

سرپرست تیم جراحی افزود: کوچک بودن فک موجب افتادن زبان به سمت عقب و ایجاد مشکلات تنفسی و بلع در نوزادان مبتلا به این سندروم شده و نارسایی قلبی و کاهش شدید وزن را به دنبال خواهد داشت.

رهسپار بیان کرد: در حال حاضر با انجام جراحی نوین و پیشرفته فک در هفته‌های اول پس از تولد در بیمارستان نمازی شیراز، ناهنجاری فک این نوزادان به صورت کامل درمان می‌شود.

او با بیان این که در این روش نوین جراحی، با ایجاد برش استخوانی دستگاه مولینا دیسترکشن در فک نوزاد تعبیه می‌شود افزود: نوزاد پس از انجام جراحی در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری شده و هر روز پیچ‌های این دستگاه در هر دو طرف فک حدود یک میلیمتر باز می‌شود.

این جراح دهان، فک و صورت ادامه داد: با این روش در مدت یک هفته فک نوزاد حدود ۱۴ میلیمتر به جلو هدایت می‌شود و کمبود رشد اولیه فک جبران می‌ شود.

رهسپار گفت: این دستگاه پس از حدود دو ماه که استخوان فک نوزاد استحکام لازم را به دست آورد از فک وی جدا می‌شود و می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

او اضافه کرد: همه مراحل درمان بیماران مبتلا به سندروم پیررابین و شکاف کام با کمک خیرین و متخصصان و جراحان نیک اندیش در مرکز خیریه شکاف لب و کام در دانشکده دندانپزشکی شیراز، به صورت رایگان انجام می‌شود و تاکنون ۱۶ بیمار مبتلا به سندروم پیررابین از نقاط مختلف کشور با مراجعه به این مرکز در شیراز به کمک این روش نوین جراحی درمان شده اند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/چ

درمان نوزادان سندروم پیررابین در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.