سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا آلزایمر درمان قطعی دارد؟

آلزایمر درمان قطعی ندارد با این حال روش‌هایی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای کند شدن پیشرفت بیماری و علایم ان استفاده کرد، یادگیری زبان، حل جدول، مطالعه، ورزش‌های هوازی و هر عملی که سبب افزایش فعالیت مغز شود، در پیشگیری از آلزایمر تأثیر به سزایی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: درمان قطعی برای مبتلایان به آلزایمر وجود ندارد و دارو درمانی، از افزایش علایم پیشگیری و سیر بیماری را کندتر می‌کند.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر مهدیه وردی پور افزود: با توجه به اینکه بیماری آلزایمر یک بیماری دژنراتیو مغزی است و در آن برخی از سلول‌های مغزی دچار آسیب می‌شوند تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

‎وی ادامه داد: با این حال روش‌هایی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان برای کند شدن پیشرفت بیماری و علایم ان استفاده کرد، یادگیری زبان، حل جدول، مطالعه، ورزش‌های هوازی و هر عملی که سبب افزایش فعالیت مغز شود، در پیشگیری از آلزایمر تأثیر به سزایی دارد.

‎ وردی پور، با بیان اینکه حفظ روابط اجتماعی یکی از راهکار‌های موثر در پیشرفت علایم این بیماری است، ادامه داد: ادامه ارتباطات اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی در دوران میانسالی و بعد از بازنشستگی در به تعویق انداختن علایم آلزایمر کمک کننده است.

‎وی به تأثیر ژنتیک در بروز آلزایمر اشاره و تصریح کرد: پیروی از اصول تغذیه مدیترانه‌ای شامل مصرف ماهی، زیتون و سبزی و میوه فراوان و همچنین گنجاندن ورزش در برنامه هفتگی یکی از راه‌های موثر جهت جلوگیری از ظهور زودرس علایم این بیماری است.

‎وی به دیگر عوامل خطر ساز بیماری آلزایمر اشاره و خاطرنشان کرد: مصرف الکل و دخانیات، پرکاری و کم کاری تیرویید، ضربه‌های مکرر به سر، استرس‌های زیاد، عفونت‌های مغزی، کم خوابی، بیماری‌های قلبی و عروقی و مصرف برخی دارو‌ها جزو عوامل خطر برای بروز فراموشی و زوال مغزی هستند که قابل پیشگیری و حتی قابل درمان است.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.