سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکریم ارباب رجوع و مردم در حد شعار خلاصه نشود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و رعایت عدالت در همه لایه‌های جامعه، گفت: تکریم ارباب رجوع نباید در حد شعار خلاصه شود و باید در همه سطوح جامعه درون سازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان بوشهر با تاکید بر توجه به تکریم ارباب و رجوع در دستگاه‌های اجرایی و اداری بیان کرد: تکریم ارباب رجوع در همه سطوح جامعه باید عملیاتی و درون سازی شود.

او با تاکید بر این نکته که رعایت حقوق شهروندی یکی از دیگر از ضرورت‌های جامعه است، افزود: شناخت حقوق شهروندی امری مهم و ضروری است و مردم باید بدانند در جامعه چه حقوقی دارند و باید به تحقق ارائه خدمات حقوق شهروندی توجه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: باید ضمن آسیب‌شناسی در این حوزه، به آموزش و فرهنگ سازی به صورت ویژه توجه شود.

خورشیدی، به تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران اسلامی پرداخت و گفت: هر چند این تحریم‌ها مشکلات اقتصادی برای مردم ایجاد کرده، ولی سوء مدیریت‌ها می‌تواند بر مشکلات مردم بیفزاید.

او با بیان اینکه مردم تحمل تحریم‌های اقتصادی دشمن می‌کنند، عنوان کرد: هرچند مردم تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند، اما رفتارها، سوء مدیریت‌ها، تصمیم‌های نادرست و کج سلیقگی برخی افراد را در دستگاه‌ها تحمل نمی‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نباید قانون را به ضررمردم تغییر دهیم، افزود: بیش از ۶۰ هزار قانون در کشور وجود دارد، کسی موافق نقض قانون نیست، اما می‌توان با اعمال درست قانون بیشترین مدارا در حق شهروند را انجام داد.

خورشیدی با قدردانی از خدمات دستگاه‌های اجرایی برای رعایت حقوق شهروندی، گفت: الکترونیکی شدن فرایند ارائه خدمات به شهروندان فواید زیادی دارد، اما باید حریم خصوصی مردم در حقوق شهروندی رعایت و حفظ شود.

او، با تاکید بر جلوگیری از نقض حریم خصوصی در رعایت حقوق شهروندی، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب، نه تنها باید عدالت رعایت شود بلکه تبعیض مثبت برای افراد کم‌توان و توان‌خواهان استان بوشهر در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، آموزش همگانی حقوق شهروندی را ضروری دانست و تاکید کرد: به منشور حقوق شهروندی به عنوان سندی بالادستی و ملی توجه شود و موانع موجود و راهکارهای حل آن‌ باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/م

تکریم ارباب رجوع در همه سطوح جامعه عملیاتی شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.