سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرکت به سمت توزیع الکترونیکی جلوگیری از فساد را به همراه دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تغییر دیدگاه‌های سنتی توزیع و حرکت به سمت توزیع الکترونیکی، زمینه ایجاد شفافیت بیشتر و جلوگیری از فساد را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید حسن قاضی عسکر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان افزود: تغییر دیدگاه‌های سنتی توزیع و حرکت به سمت توزیع الکترونیکی، زمینه ایجاد شفافیت بیشتر و جلوگیری از فساد را به همراه دارد.

او گفت: در همین راستا سامانه رهتاب که مخفف راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار است امکان رصد کلیه مراحل توزیع را فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: تلاش ما این است که اجازه ندهیم اقلامی که با قیمت ارز دولتی تهیه می‌شود به قیمت ارز آزاد توزیع شود و از این طریق اجحافی صورت گیرد.

او اظهار کرد: با توجه به ضرورت سلامت و نظارت بهتر بر روند توزیع، شکر در قالب بسته بندی‌های یک کیلوگرمی آماده و از توزیع فله ممانعت خواهد شد.

قاضی عسکر اضافه کرد: در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ مشکل خاصی وجود ندارد و باید توصیه کرد که مردم بیشتر این اقلام را تهیه کنند.

او با اشاره به گرانی برخی حبوبات اظهار کرد: کارگروهی در این زمینه علل این گرانی را بررسی و در جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار استان علل و راهکار‌های تعدیل قیمت این‌محصولات را ارائه و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص میوه نیز گفت: سیب و پرتقال به قیمت شب عید هنوز تمام نشده است و در فروشگاه‌های کوثر کماکان در حال توزیع است.

او در خصوص قیمت‌گذاری و نحوه توزیع برخی محصولات ویژه ماه رمضان مانند قیمت حلیم عدس، زولبیا و بامیه و آش، گفت: قرار شد اتاق اصناف اصفهان این اجناس را پس از بررسی قیمت سایر استان‌ها و کلان شهر‌ها و به صورت عادلانه قیمت‌گذاری کند.

قاضی عسکر گفت: همچنین مصوب شد زمان توزیع بیرون بر آش و حلیم در روز‌های ماه رمضان به منطور جلوگیری از ازدحام و صف‌های طولانی در شرایط کرنایی از ساعت ۱۳ باشد.

او خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد دستگاه‌های نظارتی نماینده تام الاختیار خود را به این ستاد بفرستند تا از این طریق در تصمیم گیری و نظارت سهیم بیشتری داشته و وحدت رویه ایجاد شود.

همچنین استاندار اصفهان در این جلسه گفت: ستاد تنظیم بازار در زمینه اقلام مصرفی مردم ورود پیدا کند و نباید اجازه داد در این شرایط مشکل گرانی و گرانفروشی نیز بر مشکلات مردم اضافه شود.

عباس رضایی افزود: دستگاه‌های نظارتی در حوزه بازار نظارت بیش از پیش ورود داشته باشند.

او با بیان اینکه دنیا در همه زمینه‌ها سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، افزود: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص الکترونیکی شدن روند توزیع تلاش کند.

او گفت: البته باید توجه داشت تغییر عادت و به ویژه زمانی که امکان برای سوء استفاده برای برخی وجود داشته باشد، سخت است و باید مقاومت کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.