سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست‌وزیر ایرلند:

انگلیس هنوز برای تمدید مهلت برکسیت درخواست نداده است

نخست وزیر ایرلند در توئیتی نوشت: انگلیس تاکنون درخواستی برای تعویق اجرای برکسیت به اتحادیه اروپا ارائه نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «لیو وردکار»، نخست وزیر ایرلند، روز شنبه اعلام کرد هنوز هیچ درخواستی از سوی انگلیس برای تعویق اجرای برکسیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، را ارائه نکرده است.

با توجه به اینکه پارلمان انگلیس امروز در جلسه ای با تصویب متممی دولت لندن را موظف به تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا کرد، بوریس جانسون، نخست وزیر، این کشور مجبور است در این باره با این اتحادیه وارد مذاکره شود.

نخست وزیر ایرلند در صفحه توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا و انگلیس روز پنج شنبه در خصوص توافق خروج (لندن از این اتحادیه) که از منافع ایرلند دفاع می کند، توافق کردند. مجلس عوام امروز تصمیم گیری در خصوص تائید یا عدم تائید این توافق را به تعویق انداخت. تاکنون هیچ درخواست تمدیدی از سوی دولت انگلیس صورت نگرفته است. در صورت طرح این درخواست، تمدید آن تنها با موافقت اکثریت آرا امکان پذیر است.

پارلمان انگلیس امروز برخلاف نظر دولت جانسون متممی را تصویب کرد که دولت را ملزم می‌کند برای تمدید مهلت خروج با اتحادیه اروپا مذاکره کند. به این ترتیب علیرغم تلاش جانسون، انگلیس نمی‌تواند در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج شود.

بوریس جانسون اعلام کرد برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود و می‌کوشد به هر نحو ممکن لندن را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. بنابر مصوبه امروز پارلمان انگلیس، تصمیم‌گیری درباره خروج تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به تعویق افتاده است.

از زمان روی کار آمدن دولت جانسون، وی همواره تاکید کرده که با یا بدون توافق کشورش را در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.