پارلمان انگلیس برخلاف نظر دولت جانسون متممی را تصویب کرد که مانع خروج لندن از اتحادیه اروپا در موعد مقرر می‌شود.

شکستی دیگر برای دولت انگلیس/ کلاف برکسیت باز هم گره خوردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان انگلیس برخلاف نظر دولت جانسون متممی را تصویب کرد که دولت را ملزم می‌کند برای تمدید مهلت خروج با اتحادیه اروپا مذاکره کند. به این ترتیب علیرغم تلاش جانسون، انگلیس نمی‌تواند در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج شود.

واکنش بوریس جانسون

بوریس جانسون اعلام کرد برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود و می‌کوشد به هر نحو ممکن لندن را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.

حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در توئیتی نوشت: پارلمان دوباره به تأخیر در اجرای برکسیت رأی داد. نخست وزیر خواستار مهلت دیگری نخواهد شد. او به رهبران اتحادیه اروپا خواهد گفت نباید تاخیر دیگری در کار باشد و ما باید برکسیت را با توافق جدید در تاریخ ۳۱ اکتبر اجرایی کنیم تا کشور بتواند به سمت جلو حرکت کند.

بنابر مصوبه امروز پارلمان انگلیس، تصمیم‌گیری درباره خروج تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به تعویق افتاده است.

واکنش اتحادیه اروپا

به دنبال این تصمیم پارلمان انگلیس، اتحادیه اروپا از لندن خواست هرچه سریعتر گام بعدی خود را در مورد برکسیت تشریح کند.

یک منبع ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد تعویق جدید برکسیت به نفع هیچکس نیست.

مجلس عوام انگلیس امروز برای بررسی متن توافقنامه برکسیت تشکیل جلسه داد. برای نخستین بار پس از جنگ فالکلند در ۳۷ سال پیش بود که نشست مجلس عوام در روز شنبه (روز تعطیل در کشورهای اروپایی) برگزار شد. 

این در حالی است که هزاران نفر امروز با تجمع در مرکز لندن خواستار برگزاری همه پرسی در خصوص اجرای برکسیت شدند. معترضان با تجمع در «لیین پارک» و در دست داشتن پرچم‌های اتحادیه اروپا و حمل پلاکارد‌هایی خواستار توقف اجرای برکسیت شدند. این معترضان قرار است سپس از مرکز شهر لندن روانه پارلمان انگلیس شوند. (اینجا)

از زمان روی کار آمدن دولت جانسون، وی همواره تاکید کرده که با یا بدون توافق کشورش را در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
خدایا دشمنان ما را به خودشان مشغول بفرما. ان شاءالله
آخرین اخبار