سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم عزاداری اربعین حسینی در سیستان وبلوچستان برگزارشد+تصویر

مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور دوستداران اهل بیت علیه السلام در اقص نقاط سیستان و بلوچستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مردم سیستان و بلوچستان امروز اربعین حسینی را به سوگ نشستند و عزاداران در زاهدان مرکز این استان همپای راهیان کربلا پیاده‌روی کردند.

چهل روز از غمبارترین حادثه تاریخ اسلام گذشت و مردم سیستان و بلوچستان همنوا با شیعیان جهان این ایام را در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام عزاداری کردند.

امروز روزی است که حادثه تلخ کربلا برای حضرت زینب(س) و جاماندگان این واقعه دوباره زنده شد و امسال نیز همچون سال‌های گذشته عاشقان حسینی رسم عاشقی را به جا آوردند و با جمعیتی میلیونی با پای پیاده رهسپار کربلا شدند. 

با فرا رسیدن ایام اربعین مسلمانان از اقصی نقاط جهان در راهپیمایی اربعین حسینی حضور پیدا می‌کنند تا تصویری از وحدت و همدلی خود را برای جهانیان به نمایش بگذارند. در این میان کسانی که از این کاروان جا ماندند امروز به نیت پیاده‌روی در مسیر کربلا در خیابان‌های زاهدان پیاده‌روی و عزاداری کردند تا از ثوابش بی‌بهره نمانند.

عزاداران حسینی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از میدان امام حسین (ع) زاهدان (گلزار شهدا) تا آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار «خرمشهر» پیاده‌روی و عزاداری کردند. همچنین مراسم دسته روی هیات‌های مذهبی در زاهدان ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد حضرت علی‌ابن ابیطالب(ع) به طرف مسجد جامع این شهر برگزار شد.

امروز خیابان‌ها و کوچه‌های زاهدان رنگ ماتم و عزا به خود گرفته است. هیات مذهبی از چند شب گذشته در مساجد و حسینیه‌های شهر علم عزاداری خود را برپا کرده‌اند. پخت حلیم و دیگر غذاهای نذری در این روز یکی از رسوم مردم سیستان و بلوچستان است که در اکثر محله‌های شهر به چشم می‌خورد.عزاداری‌های خانگی نیز همچنان از اول محرم پابرجاست و تا شهادت امام رضا(ع )ادامه دارد. 

علاوه بر زاهدان امروز در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان مراسم دسته‌روی، سینه زنی و نوحه‌خوانی برگزار شد.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به مناسبت شب اربعین حسینی نیز برنامه‌های سینه زنی و سخنرانی در مساجد و هیات‌های مذهبی این استان برگزار می‌شود.

همچنین دوستداران اهل بیت علیه السلام در شب و روز اربعین حسینی در میدان امام حسین علیه السلام زابل، حسینیه صاحب الزمان خاش، مسجد جامع شهر علی اکبر علیه السلام هامون، مسجد علی ابن ابیطالب محمد آباد، شهدای گمنام نیمروز، مسجد الزهرا نیکشهر، مصلی الغدیر زهک، مسجد جامع حضرت علی ابن ابیطالب سراوان، مسجد امام حسین چابهار، مسجد امام حسن علیه السلام کنارک، مسجد چهاره معصوم پایانه مرزی میرجاوه و شهدای گمنام دلگان مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) هیرمند اجتماع  پرداختند.

انتهای پیام/ع

عزاداری مردم زاهدان در ایام  اربعین حسینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.