سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آموزش و پرورش تربت جام:

مهارت آموزی را به عنوان کلید واژه آموزش دانش آموزان انتخاب کردیم

مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: امسال با بهره گیری از گام دوم انقلاب ، مهارت آموزی را به عنوان کلید واژه انتخاب کردیم که هر یک از دانش آموزان در کنار درس یک مهارت را یاد بگیرند.

علیرضا اسلامی نژاد میرمدیر آموزش و پرورش تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید تلاش کنیم باورمندی به جوانان داشته باشیم و اعتماد به نفس جوانان دانش آموز را تقویت کنیم و در کلاس‌های درس روحیه امیدواری را در وجود دانش آموزان نهادینه کنیم و آنان این روحیه را به خانواده انتقال دهند.

او تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری طرح خواهرخواندگی را اجراکردیم به این معنا که مدارس برخوردار، مدارس کم برخوردار را پوشش می‌دهند تا گفتمان قالب را در شهرستان و آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام با توجه به کمبود ۱۸هزار۷۷۰ ساعت کمبود معلم که حدود ۷۷۰ نفر می‌شود، گفت:از اول مهر سازماندهی نیرو‌ها را به سختی شروع کردیم و به خوبی مدیریت شد به طوری که الان هیچ کلاس درسی بدون معلم در سطح شهرستان نداریم و این مهم اتفاق نیفتاد مگر با همت و همراهی فرهنگیان عزیز شهرستان که با درک شرایط حساس، همت نمودند.
 
اسلامی نژاد به برخی توفیقات آموزش و پرورش تربت جام اشاره کرد و افزود: در برخی مواقع می‌بینیم دیوار آموزش و پرورش را کوتاه می‌بینند و در یک بدعت غلط برخی به خودشان اجازه می‌دهند در امر تخصصی حوزه آموزش و تربیت مداخله کنند و حتی نظرسنجی‌هایی غیر تخصصی نیز ارایه دهند که اتفاقی غیرکارشناسی و تامل برانگیز هست هر چند علیرغم مخالفت آموزش و پرورش با این رویه؛ حدود ۶۶ درصد شرکت کنندگان عملکرد را عالی ارزیابی کردند.
 
او با اشاره به مشارکت پذیری مسئولان ومردم به حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: درحوزه‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم جامعه ظرفیت‌های غنی وجوددارد که باید به آموزش وپرورش بیاورند تا آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و کاهش یابد.

 

انتهای پیام //ز. ج

 ۸فضای آموزشی آماده بهره برداری در تربت جام 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.