سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اربعین حسینی؛

پایگاههای فعال اهدای خون مشهد مشخص شدند

پایگاههای فعال اهدای خون در مشهد ،همزمان با ایام اربعین حسینی برای مراجعه شهروندان مشخص و اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اجرای "طرح نذر خون" با هدف پرهیز از اهدای خون هیجانی، پیشگیری از ازدحام داوطلبان در پایگاه‌های اهدا، فرهنگ‌سازی برای اهدای خون به صورت مستمر و تکریم اهداکنندگان از ابتدای محرم امسال در پایگاه‌های اهدای خون در سطح خراسان رضوی آغاز شده و تا ۲۷ مهر ماه  ادامه دارد.
 
او تصریح کرد: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی و پایگاه اهدای خون ثامن واقع در ابتدای بازارچه شهید آستانه‌پرست ورودی به حرم مطهر رضوی طی این ایام در مشهد از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش شهروندان داوطلب اهدای خون هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: برخی شهروندان ممکن است بدلیل کمبود‌ها موفق به اهدای خون در این روز نشوند و یا مدت زمان نسبتا طولانی در نوبت بمانند بنابراین می‌توانند با تکمیل "برگه‌های نوبت‌دهی نذر خون" در پایگاه‌های فعال اعلام شده و مراجعه تدریجی در ایام آتی خون اهدا کنند.

دکتر اسلامی افزود: پارسال در چارچوب اجرای این طرح افزون بر ۳۳ هزار نفر طی ایام محرم و صفر به پایگاه‌های اهدای خون در سطح استان مراجعه کردند که ۲۶ هزار نفر آن‌ها شرایط لازم را داشته بنابراین  از آن‌ها خونگیری به عمل آمد.

او تصریح کرد: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بالاتر از ۵۰ کیلوگرم، سن ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون برای زنان سه نوبت در سال، چهار نوبت در هر سال برای مردان، پرهیز ار رفتار‌های غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

خراسان رضوی  شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری  سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

۱۱ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند. از این تعداد پایگاه‌های امام رضا (ع)، امید، کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند. همچنین شهرستان‌های تربت جام، خواف، درگز و کاشمر به مراکز خونگیری مجهز هستند. 
 
انتهای پیام//ز.م
 

اجرای طرح نذر خون در ایام اربعین حسینی 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.