سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل تورم و اشتغال اولویت فرمانداران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : دو‌موضوع کنترل تورم و اشتغال در اولویت فرمانداران استان قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان منتج به ایجاد شصت هزار شغل ناخالص می‌شود و تحقق أین هدف نیاز به جدیت کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها دارد.

او گفت : یکی از مقولات جدی در استان بحث تورم است. در شهریور و‌مرداد رتبه ما ۲۳ شده است و از اولین استان کشور ۱۵درصد فاصله گرفته ایم. انتظار میرود که فرمانداران روی برخی کالا‌ها بخصوص قیمت گوشت، رستوران‌ها و هتل‌ها نظارت داشته باشند.

حاتمی افزود : بهبود فضای کسب و کار را دنبال می‌کنیم. در هفته دولت، استان به سامانه‌ای متصل شد که تمامی پروژه‌های سرمایه گذاری در آن ثبت می‌شود چرا که به شفافیت و تسریع کار کمک می‌کند.

او افزود : راهبرد سوم در استان ایجاد اشتغال است. فرمانداری‌ها جلسات اشتغال را جدی‌تر برگزار کنند و پیگیری کنندو به سامانه رصد توجه داشته باشند.

حاتمی گفت : امسال سه درصد نرخ بیکاری را بعنوان گام مهم مد نظر گرفته ایم. باید برای آن شصت هزار شغل بطور ناخالص ایجاد کنیم. در برخی شهرستان‌ها تحقق اهداف مناسب بوده است.

او گفت : کتاب اشتغال را تا دوهفته آینده منتشر می‌کنیم. توسعه بازار محصولات برای فرمانداران مهم باشد چرا که تولید باید بازار داشته باشد. توسعه صادرات و تجارت خارجی هم برای استان اهمیت دارد.

حاتمی افزود : از ابتدای سال در استان ۷۶جلسه ستاد تسهیل در هفت ماه برای احیای واحد‌های راکد برگزار شده است. فرماندران نیز حداقل هفته‌ای یک بار جلسه ستاد تسهیل را در قالب کمیته داشته باشند.

او افزود : همه فرمانداران به موضوع جذب سرمایه گذار توجه دارند. کار سرمایه گذار را جدی بگیریم. تا الان نزدیک به ۸۵۰میلیارد تومان تامین منابع مالی داشته ایم که تقریبا در کشور بی نظیر بوده است و شرایط برای سرمایه گذاری فراهم است.

حاتمی گفت : در روستا‌ها حتما یک یا دو سرمایه گذاری ایجاد کنید و در هر شهرستان دو پروژه را بعنوان محرک توسعه شهرستان معرفی کنید.

او گفت : فرمانداران به ظرفیت سازی‌های جدید اهمیت دهند. در غالب سد‌های ما از اراضی پایین دست استفاده نشده است. سرمایه گذاری در حوزه‌های فرهنگ و هنر و لجستیک و کمپ‌ها برای رفع مشکلات اجتماعی و اشتغال موثر است.

حاتمی افزود : گلخانه‌ها بسیار مهم است و در استان از متوسط کشور عقبیم که نیاز است فرمانداران سرمایه گذاران را به این سمت هدایت کنند.

او افزود : شهرک‌های صنعتی اعتبارات خوبی دریافت کرده ان و شهرک‌های کشاورزی استان یک ظرفیت اند که می‌تواند بسیار اشتغالزا باشد.

حاتمی گفت : در بحث محرومیت زدایی با ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد پانزده هزار شغل در مناطق روستایی توافق کرده ایم.

او گفت : فرمانداران تلاش خود را برای تحقق أین هدف بکار گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

کاهش سه درصدی نرخ بیکاری

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.