سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه در گردش بازار سیب در آذربایجان غربی یک میلیارد دلار است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه در گردش بازار سیب در آذربایجان غربی یک میلیارد دلار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دومین جلسه میز ملی توسعه صادرات که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه سیب از مهمترین  و استراتژیک ترین محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی به شمار می رود گفت: آذربایجان غربی با تولید بیش از یک و نیم میلیون تن سیب مشکلی برای بازارهای داخلی و صادرات ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی خواهان سیب استان آذربایجان غربی  هستند افزود: سرمایه در گردش سیب و ارزش آن برای این استان بیش از یک میلیارد دلار است.

بهادری ادامه ادامه داد: اما متاسفانه هر ساله دولت با ابلاغ بخشنامه های مختلف جلوی صادرات محصول سیب را می گیرد،که این کار در نهایت به ضرر کشاورزان و صادرکنندگان  است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سالانه سی درصد از سیب تولیدی استان به عنوان زیر درختی و صنعتی به کارخانه ها تحویل داده می شود و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد و تنها به فصل برداشت بسنده نکرد.

او تاکید کرد: با توجه به اهمیت سیب در استان باید میز سیب در طول سال فعال باشد و باید نقش بخش خصوصی در این زمینه ارتقا یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمترین اولویت استان آذربایجان غربی باید حول محور صادرات محصولات کشاورزی مانند سیب و گوجه فرنگی باشد.

بهادری با اشاره بحث آزاد سازی صادرات گوجه فرنگی در روزهای اخیر آن را نوش داروی بعد از مرگ سهراب عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

دومین جلسه میز ملی صادرات برگزار شد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.