سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: مناقشه در سوریه به عناصر داعش اجازه داده در سراسر جهان پراکنده شوند

وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پراکنده شدن عناصر تروریست داعش در سراسر جهان پس از تجاوز ترکیه به سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از همکاری امنیتی بین سوریه و ترکیه در خصوص مرزهایشان حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مناقشه در شمال شرقی سوریه به عناصر داعش اجازه داده است در سراسر جهان پراکنده شوند.

سرگئی لاوروف تاکید کرد اقدامات ائتلاف غربی در سوریه در حال سوق دادن کُرد‌ها به سوی جدایی‌طلبی است.

وی در صحبت‌های خود به لیبی نیز اشاره کرد و گفت: لیبی در معرض خطر تبدیل شدن به پایگاه اصلی برای تروریست‌ها در شمال آفریقا قرار دارد.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۵:۵۵ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
آفرین سرگئی لاوروف: تنها شخصیتی که بین سیاستمداران جهان معاصر"X" ایکس معادله مجهول بین ترامپ و اردوغان را کشف کرد شما بودید.....ترامپ در یک سناریوی همآهنگ با ترکیه نیروهای داعش را که میرفت ریشه کن شوند هم فراری داد و هم نجات داد و آنها را به کنار پایگاههای ارتش سنتکام خود انتقال داد تا در زایشگاههای تحت پوشش از طریق موالید زنان و مردان خطرناک زندانی شده داعشی این گروه رو به افول و اضمحلال را بازسازی و احیاء کنند تا در "عصر ترامپیسم" مانند اوباما و هیلاری کلینتون کاری را به نام خودش ثبت کند......................