سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفظ و احیای مراتع و جنگل‌های استان زنجان با اعتبارات صندوق توسعه ملی قوت گرفته است

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان گفت:حفظ و احیای مراتع و جنگل‌های استان زنجان با اعتبارات صندوق توسعه ملی قوت گرفته است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سعید حسنلو رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان با اشاره به تخصیص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان گفت: از این مبلغ ۱۷۵ میلیون تومان نیز به بخش مرتع و جنگل اختصاص یافته است.

او با بیان این که ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور حفظ و توسعه جنگل در نظر گرفته شده است افزود: طی سال جاری ۱۰۶ هکتار از حوزه آبخیز منطقه جمال آباد شهرستان طارم که از پوشش جنگلی ضعیفی برخوردار است جنگل کاری انجام خواهد شد.

حسنلو ادامه داد: منطقه پس از شناسایی از سوی کارشناسان منابع طبیعی و با انجام مناقصات به زودی اجرایی می‌شود.

به گفته رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زالزالک و ارس دو گونه گیاهی است که جهت کاشت در این مناطق در نهالستان زنجان تولید شده است.

او  به حوزه مرتع نیز گریزی زد و از اجرای پروژه‌های مختلف در این حوزه و با هدف حفظ و احیای مراتع استان خبر داد.

حسنلو از توزیع ۹۹ دستگاه آبشخوار ۴ متری در نقاط مختلف استان طی امسال خبر داد. گفت: این طرح در راستای استفاده از آب شرب و سالم دام‌ها اجرا می‌شود.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار داشت: در ۳۶۷ هکتار از مراتع استان که دارای خاک ضعیفی است کودپاشی انجام خواهد شد.

او با بیان این که جهت حفظ خاک و افزایش تولیدات مرتعی برای دام‌های محلی هم طرح‌های مختلفی پیش بینی شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است که در ۷۷۰ هکتار از مراتع استان بذر کاشته شود و همچنین در ۱۳۰ هکتار از مراتع و اراضی ملی که بر اثر چرای بی رویه دام‌ها در حال نابودی است بذر پاشی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ن



تخصیص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان زنجان

برچسب ها: صنعت ، اشتغالزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.