سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرایی: همیشه مسابقات جهانی قبل از المپیک سخت است/ برای مدال طلا به توکیو می‌روم

دارنده ۲ مدال برنز کشتی جهان گفت: تجربه ثابت کرده همواره رقابت‌های جهانی قبل از المپیک بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی گرایی نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر و در کمتر از ۲ دقیقه کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت.
او در دور بعد در مصاف با الوین مورسالیف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. گرایی در این مرحله مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

او در این گروه مقابل دانیل کاتاراگا دارنده مدال نقره جهان و طلای زیر ۲۳ سال جهان از مولداوی در یک کشتی سخت و نفسگیر با نتیجه ۵ بر ۵ به پیروزی رسید و ضمن کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو، راهی دیدار رده بندی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۶ از سد کارپت چالیان دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

گرایی درباره رقابت‌های جهانی اظهار داشت: همیشه رقابت‌هایی که قبل از المپیک است و گزینشی نیز محسوب می‌شود سطح بسیار بالایی دارد و با توجه به حضور تمامی نامداران کشتی دنیا مسابقات آن بسیار سخت است.

او تصریح کرد: در همین رقابت‌های جهانی قزاقستان ۲ قهرمان المپیک و جهان در وزن ۷۷ کیلو گرم حذف شدند و این نشان می‌دهد مسابقات از چه کیفیت بالایی برخوردار است.

وزن ۷۷ کیلو گرم از وزن‌های شلوغ کشتی است

گرایی درباره این سوال که امسال در رقابت‌های جهانی توانست کیم هیون وو نامدار را مغلوب کند و آیا در صورت رویارویی با عنوانداران دیگر برنامه‌ای برای شکست آن‌ها دارد گفت: وزن ۷۷ کیلو گرم از وزن‌های شلوغ کشتی است و به طور حتم برای رسیدن به مدال باید همه حریفان را شکست داد، همانطور که حریف کره‌ای را مغلوب کردم به نظرم با برنامه ریزی و تلاش، پیروزی مقابل سایر رقبا نیز امکان پذیر است.

قهرمان بازی‌های آسیایی در مورد اینکه برای حضور در المپیک چطور آمادگی لازم است گفت: البته که در خصوص برنامه‌های تیم ملی تصمیم گیرنده کادر فنی است، اما آمادگی بالای فنی، جسمی، روحی و روانی ملاک‌های بسیار خوبی برای حضور در میادین بزرگی، چون المپیک است.

وی تاکید کرد: در مسابقات بزرگ هر کشتی گیری اشتباه کمتری داشته باشد، از لحظه‌ها به درستی استفاده کند و با دقت بیشتری حواسش به کوچینگ باشد حتماً که به نتیجه بهتری خواهد رسید.

محمد بنا بهترین مربی ایران و جهان است

گرایی در مورد اینکه نظرش درباره محمد بنا چیست گفت: بارو کنید محمد بنا بهترین مربی ایران و جهان است. از او انرژی مثبت بسیاری می‌توان گرفت و وقتی قبل از هر مسابقه با من صحبت می‌کند فقط دوست دارم برای پیروزی بِجنگم.

قهرمان آسیا درباره برگزاری رقابت‌های لیگ در سال المپیک عنوان کرد: به اعتقاد من لیگ یک بحث شخصی است، هر کشتی گیر بنا به شرایطی که دارد تصمیم می‌گیرد در این رقابت‌ها به میدان برود یا اصلا کشتی نگیرد، در نتیجه اینکه سال المپیک است یا خیر فرق چندانی ندارد.

او درباره اینکه آیا برای حضور در المپیک رقابت انتخابی برگزار می‌شود گفت: هنوز هیچ صحبتی نشده و مشخص نیست، اما برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با همه وجود تلاش خواهم کرد.

گرایی با بیان اینکه از مدال برنزش در رقابت‌های جهانی قزاقستان راضی نیست خاطرنشان کرد: مطمئن باشید برای کسب خوشرنگترین مدال المپیک که طلا باشد راهی توکیو خواهم شد و در پایان ضمن قدردانی از مربیان و خانواده ام که همیشه حامی من بودند دوست دارم از همه کسانی که برایم دعا کردند تا در مسابقات نتیجه بگیرم تشکر کنم.


بیشتر بخوانید: واکنش حسن رنگرز به حواشی مسابقات کشتی پیشکسوتان جهان


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.