سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان ایلام مطرح کرد;

صادرات بیش از یک میلیون تن کالا در استان ایلام

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: در ۶ ماه سالجاری یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۶۲۴ میلیون دلار در استان ایلام صادر شاده است.

سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:در ۶ ماه سالجاری در استان ایلام یک میلیون و ۲۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۶۲۴ میلیون دلار از استان صادر شده که نسب به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۳ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: مهمترین اقلام صادراتی استان ایلام شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

شریفی افزود: افزایش صادرات غیرنفتی نشانگر اقتصاد سالم و پویاست که به منزله توانمندی و ظرفیت بالفعل کشور برای ایجاد درآمد پایدار است و هر چه صادرات غیرنفتی کشور افزایش پیدا کند فرصت حضور در بازار‌های جهانی هم گسترده‌تر خواهد شد که نتیجه اساسی این امر هم شکوفایی اقتصاد کشور و استفاده از درآمد‌های آن است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای مناطق محروم بوده و به کمک آن می‌توان زمینه‌های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

شریفی اظهار کرد: به گفته مقام معظم رهبری تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن و صادر کنندگان خط شکنندگان آن‌ها هستند.

او اضافه کرد:در ۶ ماهه سال قبل در استان ایلام ۷۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۵۲ میلیون دلار به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران صادر شده است.

انتهای پیام/د

افزایش صادرات کالا در استان ایلام

برچسب ها: صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.