معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام از رشد ۸۴ درصدی صادرات ایلام در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۸۴ درصدی صادرات استان ایلام

سعید شریفی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت : میزان صادرات استان ایلام در سه ماهه نخست سال جاری به لحاظ وزنی ۲۰ درصد و به لحاظ ارزش ۸۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: میزان صادرات از گمرکات استان در این مدت ۴۴۸ هزار تن به ارزش ۲۹۱ میلیون دلار بوده که این آمار ۴۹ درصد به لحاظ وزنی و ۳۳ درصد از حیث ارزش به مدت مشابه قبل رشد داشته است.

شریفی اضافه کرد: حضور در بازار‌های جهانی از طریق گسترش صادرات سالهاست که به عنوان مبنای توسعه اقتصادی بسیاری از کشور‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: صادرات کالا به عنوان وجهی از بازرگانی خارجی، بیانگر توان تولیدی کشور است و در شرایط تحریم‌های ظالمانه توسط استکبار جهانی صادرات فرصت ویژه‌ای برای تحقق سیاست‌های اقتصادی ایجاد می‌کند.

شریفی ادامه داد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور در نقاط صفر مرزی (نقاط محروم) راهکاری برای مناطق محروم بوده و به کمک آن می‌توان زمینه‌های اشتغال را در نقاط محروم کشور تقویت کرد.

وی افزود: استان ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و وجود مشابهت‌های فرهنگی میان شهروندان دو کشور، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه‌ای برای توسعه صادرات و تقویت بازارچه‌های مرزی و مبادلات تجاری را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/غ

رشد صادرات استان در سه ماه نخست سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.