سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابهریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارتباطات خانوادگی از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند

عضو انجمن علوم اعصاب ایران گفت: ارتباطات خانوادگی از بروز افسردگی و اختلالات روحی و روانی جلوگیری می‌کند.

پیمان ابهریان عضو انجمن علوم اعصاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وضعیت جامعه شرقی از نظر اختلالات روانی به دلیل خانواده محور بودنشان بهتر از مردم کشورهای غربی است زیرا از نظر کارشناسان علوم اعصاب ارتباطات خانوادگی از بروز افسردگی و اختلالات روحی و روانی پیشگیری می‌کند.

او ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعه انجام شده استرس در بین مردم ایران شیوع دارد و وسواس فکری و عملی نیز در بین ایرانیان دیده شده است.

بروز آلزایمر و و اختلالات روحی به دلیل استرس بالا

ابهریان تاکید کرد: متاسفانه  مصرف مواد مخدر و اعتیاد به دلیل مسائل مختلف از جمله استرس  در کشور وجود دارد و به دلیل مشغله بالای مردم گاهی اوقات آلزایمر و دیگر اختلالت روحی به سراغ آن‌ها می‌آید؛ به همین دلیل افراد مضطرب و مبتلا به اختلالات روحی و روانی سریع‌تر از سایر مردم به سمت پیری می‌روند.

عضو انجمن علوم اعصاب ایران بیان کرد: اختلالات عصبی و اختلالات یادگیری در بین مردم و به خصوص کودکان شیوع بیشتری دارد به طوری که ۲۰ درصد از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری، ۱ درصد مبتلا به اوتیسم و نیم درصد دچار اختلالات حرکتی هستند.


بیشتر بخوانید: تاثیر بیماری‌های روانی در بی‌خوابی


او گفت: به طور کلی اختلالات عصبی مردم ایران با سایر کشورها تفاوت معناداری ندارد اما باید اقدامات پیشگیرانه لازم در زمینه بروز اختلالات روحی و روانی و استرس‌های مختلف انجام شود.

انتهای پیام/

۲۰ درصد از کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.