سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمیسیون انتخابات افغانستان خبر داد؛

ثبت اطلاعات 85 درصد رای دهندگان در سرور مرکزی کمیسیون انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ثبت اطلاعات بیش از یک میلیون و 700 هزار رای دهنده در سرور مرکزی این کمیسیون خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از ثبت اطلاعات بیش از یک میلیون و 700 هزار رای دهنده در سرور مرکزی این کمیسیون خبر داد.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت: «تعداد 5 هزار و 558 فرم نتایج اسکن و همچنین 25 هزار و 560 فرم نتایج دیگر تصفیه شده است.» وی همچنین افزود که 87 فورم نتایج آماده تفتیش شده و 432 فورم نتایج دیگر به باز شماری رفته است.

رحیمه ظریفی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز اظهار داشت: تاکنون از 22 هزار و 588 محل رای دهی حدود یک میلیون 737 هزار و 78 رای بایومتریک شده به سیستم مرکزی ثبت معلومات منتقل شده است.

مولانا عبدالله، عضو دیگر کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز در این نشست خبری بیان داشت: انتخابات ریاست جمهوری در 26 هزار و 568 محل در سراسر کشور برگزار شد که آرای بایومتریک شده 22 هزار و 588 محل در سرور مرکزی منتقل شده است.

به گفته وی، آرای بایومتریک شده 3 هزار و 980 محل دیگر در حال بررسی است و تا 3 روز دیگر به سرور مرکزی منتقل می گردد.

وی تاکید کرد که کمیسیون انتخابات افغانستان تلاش می کند نتایج ابتدایی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری را در وقت تعیین شده اعلام نماید.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات افغانستان در تاریخ 27 میزان/ مهر و نتایج نهایی در تاریخ 6 عقرب/ آبان اعلام شود اما پیش از این برخی از مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان از احتمال به تعویق افتادن اعلام نتایج خبر داده بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.