کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان از معرفی رئیس بخش فناوری کمیسیون مستقل انتخابات به دادستانی کل خبر داد.

رییس بخش فناوری کمیسیون انتخابات افغانستان به دادستانی کل معرفی شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ولایتی کمیسیون شکایت های انتخاباتی کابل اعلام کرد که «کبیر پناهی»، رئیس بخش فناوری کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل وجود مشکلات در دستگاه‌های بایومتریک در روز انتخابات به دادستانی کل معرفی شده است.

به گفته کمیسیون شکایت های انتخاباتی، بیش از 800 شکایت درباره مشکلات در دستگاه‌های شناخت بایومتریک در روز انتخابات، در کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ثبت شده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پیش از این گزارش داده بود که بیش از 26 هزار دستگاه شناخت بایومتریک در روز انتخابات به سراسر این کشور فرستاده شده است که از این میان، تاکنون اطلاعات 22445 دستگاه به بانک اطلاعات مرکزی این نهاد منتقل شده اند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است که تنها آرای بایومتریم شده را محاسبه خواهد کرد. شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیز خواستار ابطال آرای فاقد بایومتریک شده اند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 6 میزان/ مهر برگزار شد و بر اساس آمارهای کمیسیون مستقل انتخابات بیش از دو نیم میلیون نفر رای داده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار