سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبارحوادث بیست و دوم مهر ماه ۹۸؛

کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در "نائین/ هشدار‌های پلیس فتا برای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و دوم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و دوم مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف بیش از ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در "نائین

سرهنگ "ایرج کاکاوند"فرمانده انتظامی شهرستان نائین بیان داشت:ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت"حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون کشنده مشکوک وآن‌ها رامتوقف کردند.

او گفت: این ۲ خودرو حامل ۵۲ تن "خمیر چوب نگله" خارجی بودند که مدارک ارائه شده توسط رانندگان با محموله‌ها مغایرت داشت و هر ۲ محموله توقیف شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی با مخلان نظم اقتصادی جامعه و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان را نخواهد داد.
 

هشدار‌های پلیس فتا برای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی

-زائران گرامی برای ثبت نام حتما در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.

۲-شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه اندازی شده اند، نیافتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتما لحاظ کنند.

۳-متقاضیان ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند و از خرید اینترنتی بلیط در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فاقد مجوز خودداری کنند.

۴-شهروندان حتما اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌گردد اجتناب کنند.

۵-کاربران برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد از طرفی توصیه می‌شود که از نگهداری اطلاعات محرمانه از قبیل عکس و فیلم‌های خصوصی در این تجهیزات جداً اجتناب شود.
 

گردو‌های قاچاق به مقصد نرسید

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر گفت: در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، ماموران خدوم یگان امداد حین گشت زنی‌های هدفمند خود در سطح شهر به یک دستگاه خودرو وانت مزدا حامل بار گردو مشکوک و جهت بررسی بیشتر به راننده آن دستور توقف دادند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار یک تن گردوی خارجی قاچاق فاقد اسناد مثبته و گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این راستا و تحویل وی به مراجع قضائی ضمن تاکید برهمکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس، از آنان خواست، موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.
 

دستگیری ۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر در شاهین شهر

سرهنگ "حسین بساطی"فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.
این مقام انتظامی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده‌های انتظامی در چند عملیات ضربتی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی ۱۲ خرده فروش و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کردند.

او در ادامه بیان داشت:هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: متهمان پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
 

کلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان رژیم غذایی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران در فضای مجازی، فعالیت‌های مجرمانه در قالب ارسال لینک‌های جعلی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در قالب فیشینگ است.

او افزود: به تازگی با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مشاهده شده است که کلاهبرداران در فضای مجازی تبلیغاتی با عنوان برنامه رژیم غذایی منتشر نموده و از کاربران می‌خواهند برای دریافت برنامه رژیم غذایی متناسب خود بر روی لینک مربوطه کلیک کنند.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: کاربران با کلیک بر روی لینک مربوطه به یک درگاه بانکی جعلی هدایت می‌شوند و پس از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مانند شماره کارت و رمز دوم موجودی حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی هنگام برخورد با تبلیغات اغوا کننده و لینک‌های ناشناس هوشیار بوده و بدون شناسایی هویت ارسال کننده یا ارائه دهنده خدمات اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال نکنند.

او خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.