سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت این نهاد از بیش از ۴۲ هزار زن سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از حمایت این نهاد از بیش از ۴۲ هزار زن سرپرست خانوار در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیومرث رحمتی پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به جامعه گسترده تحت حمایت کمیته امداد در استان، گفت : بخشی از خانواده کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند. زنانی که یا بی سرپرست بوده و یا بدسرپرست بوده و حالا مجبورند سرپرست خانواده باشند.

او گفت : در حال حاضر بیش از ۴۲ هزار زن بی‌سرپرست و بدسرپرست را در استان تحت حمایت داریم که از خدمات مختلف کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

رحمتی‌پور گفت: برای تحت حمایت قرار گرفتن هر یک از این زنان باید مدارک لازم جهت بی سرپرست بودن یا بدسرپرست بودن آن‌ها ارائه شود. بطور مثال برخی زنان دارای همسر زندانی و یا معتاد هستند که با ارائه مدارک می‌توانند تحت حمایت و پوشش قرار گیرند.

او گفت: مهم‌ترین کمک به این زنان پرداخت کمک معیشت بر اساس سرانه تعیین شده است که از ۲۰۷ هزار تومان برای خانوار یک نفره تا ۷۴۴ هزار تومان برای خانوار پنج نفره و بالاتر با احتساب یارانه متغیر است.

رحمتی پور گفت: این زنان در صورت داشتن فرزندان محصل و دانشجو از خدمات ویژه این گروه‌ها شامل کمک هزینه تحصیل و کمک هزینه شهریه و خرید لوازم التحریر و... نیز برخوردار می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: همچنین از طریق جذب حامی، فرزندان ایتام این زنان تحت پوشش قرار گرفته و حمایت مالی می‌شوند.

او از پیگیری ویژه اشتغال این زنان خبر داد و افزود: در این زمینه تسهیلات اشتغال از منابع مختلف برای این زنان تامین می‌شود و در صورت نداشتن مهارت، کلاس‌های مهارت آموزی نیز برای آن‌ها برگزار می‌شود.

رحمتی پور تهیه جهیزیه برای دختران این زنان و هدیه ازدواج برای پسران آن‌ها را از دیگر خدمات کمیته امداد برای این خانوار‌های تحت پوشش عنوان کرد.

او با بیان اینکه تعدادی پشت نوبتی در بحث زنان بدسرپرست و بی سرپرست در استان وجود دارد، گفت: تلاش ما این است این زنان تا زمانی که تحت پوشش کامل در می‌آیند از سایر خدمات کمیته‌امداد بهره‌‍مند شوند .

 

 

انتهای پیام/د

بخشی از خانواده کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار هستند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.