سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر:

برندسازی مدارس اشتباه است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برندسازی مدارس کار اشتباهی است که اکنون مرسوم شده است.

  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، محمود قاسمی  امروز در کارگاه آموزشی برنامه تدبیر ویژه کارشناسان و رابطان معاونت آموزش ابتدایی در شهرستان ها و مناطق استان بوشهر، برندسازی مدارس را کاری اشتباه دانست که باعث معضل آموزشی در آموزش ابتدایی خواهد شد.

او افزود: با توجه به توانایی معلمان و مدیران مدارس، هیچ یک از مدارس استان برتری خاص و محسوسی نسبت به دیگر مدارس در استان ندارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر به جداسازی دانش آموزان در بعضی از مدارس استان اشاره کرد و گفت: تفکیک دانش آموزان ممتاز و ضعیف، فرصت یادگیری دانش آموزان را از همسالان می گیرد.

قاسمی ادامه داد: با جداسازی دانش آموزان براساس کارنامه تحصیلی، که بدون شک این کارنامه بیانگر عملکرد تربیتی و آموزشی هیچ یک از دانش آموزان نیست به دانش آموزان خیانت می شود و در صورت مشاهده، این رویه با تذکر جدی روبه رو خواهد شد.

او، نشاط بخشی و شاداب سازی مدارس ابتدایی را از الزام های آموزش و پرورش خوب دانست و  گفت: اجرای مراسم شاد و برنامه های پویا با رعایت شئون اسلامی و مناسبت های مذهبی می تواند نقش پر رنگی در روحیه دانش آموزان داشته باشد و نباید در اجرای این مراسم افراط و تفریطی اتفاق بیفتد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش آموزان دوره ابتدایی باید کودکی کنند و مدرسه نباید این کودکی را از دانش آموزان بگیرد و فضای فقط  آموزشی را برای پرورش دانش آموزان در نظر بگیرد.

قاسمی گفت: پارسال، بیش از هزار اتاق بازی مدارس در بعضی از استان های کشور به صورت نمونه ایجاد شد که بازخورد مثبتی داشت و بر همین اساس، استان بوشهر نیز در سال پیش رو از استان های اجرا کننده این طرح خواهد بود.

او بیان کرد: این طرح با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت استان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

تفکیک دانش آموزان ممتاز و ضعیف، فرصت یادگیری دانش آموزان را از همسالان می گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.