سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ۱۰ هزار نفر از آرامگاه لسان الغیب در یادروز حافظ

سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: در یادروز حافظ ۱۰ هزار نفر از مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همت محمدی سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار کرد: بر اساس آمار فروش بلیت، همزمان با ۲۰ مهرماه یاد روز حافظ شیرازی ۱۰ هزار علاقمند از آرامگاه این شاعر بلند آوازه بازدید کردند که از این تعداد ۷۸۵ نفر علاقمند خارجی بوده است.

او ادامه داد: همچنین در بعد از ظهر ۲۰ مهر، مراسم شب شعر با حضور جمعی از حافظ پژوهان، ادبا و شعرا، اساتید دانشگاه در آرامگاه حافظ توسط انجمن دوستداران حافظ و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان همراه بود.

محمدی اضافه کرد: در مراسم دیشب، کودکان و نوجوان نیز به طور متناوب غزل‌های خواجه اهل راز را برای حضار خواندند.

او تصریح کرد: از دیوان حافظ به خط میرزا محمود ادیب مصطفوی که به تازگی از سوی انتشارات ادیب مصطفوی چاپ شده و یک تابلوی نفیس از آرامگاه حافظ اهدایی از سوی یک هنرمند خراسانی نیز رونمایی شد.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: همزمان با برگزاری این مراسم، کارگاه زنده تولیدات ۲۰ هنرمند و پیشکسوت صنایع دستی در رشته‌های خاتم، گره چینی، منبت، جوک کاری، کاشی هفت رنگ برگزار و تعداد ۲۵ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر شیراز نیز با برگزاری ورک شاپ هنری (تایپو گرافی) اقدام به خلق آثار هنری کردند.

انتهای پیام/چ

بازدید از آرامگاه حافظ

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.