او گفت: تولید مواد تره بار روند خوبی را طی میکند به طوری که دیگر در میادین گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی سردخانهای نمیبینید و ما در تمام فصول سال این محصولات را داریم.
مهرفرد بیان کرد: در خشکبار قدرت سرمایه گذاری بهتر و ریسک پذیری کمتر است چرا که ماندگار بالاتری را دارد. ۱۶۰ واحد فرآوری و بسته بندی برای پسته وجود دارد که ۶۵ واحد دیگر به صورت نیمه وقت فعالیت میکنند.
بیشتر بخوانید: افزایش ۱۰ برابری تولید پسته/ هدف گذاری برای بازارهای بین المللی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ترنول متوسط صادرات پسته امسال به ۱۳۹ هزار تن خواهد رسید در حال که پارسال با موج گرما این رقم ۵۲ هزار تن بود.
او افزود: تولید پسته در داخل به ۳۰۰ هزار تن رسیده است که در قبال آن تولید آمریکا نسبت به ایران تفاوتی ندارد. جالب است بدانید که تجارت پسته در آمریکا هم بر اساس پایه گذارب تجار ایرانی شکل گرفت.
مهرفرد در ادامه بیان کرد: توسعه تجارت یکی از مهم ترین دلایلی است که تولید را رونق می بخشد، چرا که اگر تولید جایگاهی برای فروش نداشته باشد قطعا زیان ده خواهد بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در سالهای گذشته طرفیت تولید پسته شاهد افزایش 14 هکتاری بوده که از این تعداد 3 تا 4 هکتار آن بازسازی و دوباره کشت شده است. راه برای اینکه تعاونی ها در عرصه فروش محصولات کشاورزی و خشکبار را رونق ببخشند باز است همانطور که در زمان جنگ تحمیلی منجر به ر ونق پسته رفسنجان شدند.
او در پایان به کیفیت بالای پسته ایرانی و برندسازی شرکت های تولیدی در عرصه جهانی تاکید کرد و گفت: پسته در کشورهایی نظیر چین، ترکیه و آمریکا نیز به عنوان کالاهای مورد تجارت معنی می شود اما ایران با بهترین بهره وری و تولید در این عرصه باید حرف اول را در دنیا بزند.
انتهای پیام/