سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشایر بیشترین قشر بی سوادان در شهرستان سربیشه

فرماندار شهرستان سربیشه در شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت: عشایر بیشترین قشر بی سوادان در شهرستان سربیشه هستند.

محمدی فرماندار شهرستان سربیشه در شورای پشتیبانی سواد آموزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: ۲ هزار و  ۴۰۰ نفر از آمار بی سوادان در این شهرستان در بین سنین ۱۰ تا ۴۰ سال  هستند.

او با اشاره به اینکه عشایر بیشترین قشر بی سوادان در این شهرستان هستند افزود: طرح های محلی و همکاری همه دستگاهها برای ریشه کنی بی سوادی  را می طلبد.

مرتضوی معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی کم شدن آسیب اجتماعی و برقراری بهتر امنیت را از نتایج توسعه سواد آموزی عنوان کرد و اظهار کرد: سواد آموزان تا سن ۶۰ سال میتوانند از خدمات سواد آموزی بهره مند شوند.

او خواستار طرح محلی ویژه برای توسعه سواد اموزی توسط این شورا شد و افزود: اعتبارات این طرح نیز تامین خواهد شد.

مرتضوی در این جلسه با بیان اینکه تمام شهرستان های استان باید یک برنامه ۵ ساله برای ریشه کنی بیسوادی ارائه دهند ادامه داد: این برنامه ها از سال ۹۹ اجرا و در یک بازه زمانی ۵ ساله تا سال ۱۴۰۴ باید اجرا تا هیچ بی سوادی در استان نباید داشته باشیم.

معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سرویس رایگان برای دانش آموزان مناطق عشایری،توزیع لوازم التحریر و لوازم اموزشی و تقویت مراکز شبانه روزی آموزشی از اهم پیشنهادات در حوزه تقویت بنیه آموزشی در مناطق عشایری مطرح شد.

انتهای پیام / ط ا

اجرای برنامه ۵ ساله برای ریشه کنی بیسوادی



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.