سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و ‌خارجی اربعین از مرزهای خوزستان

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: از آغاز تردد زائران اربعین ‌تا‌کنون ‌۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه ‌راهی عتبات عالیات شد‌ه‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان امروز در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با اهتمام ویژه مسئولان و تمام دست‌اندرکاران امسال زیرساخت‌ها و امکاناتی بسیار مطلوبی جهت خدمات رسانی و تسهیل تردد زائران مهیا شده و در ایام اربعین شاهد تردد روان و بدون دغدغه زوار اباعبدالله در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بودیم.

او افزود: از آغاز تردد زائرین اربعین سرور و سالار شهیدان تا کنون بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بدون هیچ گونه مشکل خاص در حوزه خدمات رسانی و امنیتی راهی عتبات عالیات کشور عراق شده‌اند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: مرز شلمچه تنها گذرگاه برای تردد زائرین اتباع خارجی از کشور‌های مسلمان نظیر پاکستان، آذربایجان، هند و افغانستان است که با هماهنگی و تلاش‌های مسئولان و همچنین تعاملات ایجاد شده با مرزبانان کشور عراق زیرساخت لازم برای پذیرش و تردد اتوبوس‌های این زائرین در دو سوی مرز فراهم شده است.

نیازی به مرزبانی در خارج از مرزها نیست

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مرز شلمچه با بیان اینکه تمام مسئولان در تلاش اند تا شرایط برای زائران مطلوب شود، گفت: نیازی به حضور مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران وجود نداشته است.

او، شور و شوق حسینی در مرز شلمچه را وصف ناپذیر خواند و افزود: آنچه که به صورت میدانی در روزهای گذشته دیدیم، تردد بدون دغدغه زائران از مرزهای خوزستان است ضمن اینکه برخی از زائران نیز در حال بازگشتند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان تاکید کرد: امنیت زائران در داخل شهرها و مرزهای استان خوزستان به طور کامل برقرار است.

سردار لطفعلی پاکباز گفت: تردد زائران کنترل شده است و زائران با گذرنامه در حال گذرند، توصیه می‌کنیم زائران سعه صدر به خرج دهند تا این راهپیمایی به خوبی برگزار شود.

او با اشاره به  اقدامات ترانزیتی صورت گرفته در مرزها، گفت: زمینه برای تردد روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از مرزهای استان فراهم شده است.

 

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: از شب گذشته موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و شرایط مناسب است، با تلاشی که در حال انجام است، سعیمان آن است تا با یک کار عملیاتی و میدانی و برگزاری نشست‌هایی با مرزبانی کشور عراق آن بخشی که در مأموریت و وظایف مرزبانی است به خوبی انجام شود.

سردار لطفعلی پاکباز با اشاره به دیداری که با مسئولان مرزبانی و گذرنامه طرف عراقی داشت، گفت: تمام مسئولان در تلاش اند تا شرایط برای تردد زائران مطلوب شود و تاکنون نیز، نیازی به حضور مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران وجود نداشته است.

او ادامه داد: حجم ورودی‌ها رو به افزایش است و فقط شب گذشته بالغ بر ۳۵ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

انتهای پیام/ د

تردد زوار اربعین از مرزشلمچه و چذابه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.