رییس عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و آبادان با بیان اینکه خدمات اربعین تا ۳۰ مهر ادامه دارد، گفت: موکب نیروی دریایی در هر وعده غذایی به ۵۰۰ زائر خدمات ارایه می‌دهد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام سید کاظم موسوی صالحی رییس عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و آبادان در مورد خدمات این پایگاه در پیاده روی اربعین گفت: در مرز شلمچه موکب اختصاصی نیروی دریایی مستقر است که این موکب ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ نفر را در سه وعده غذایی دارد.

او افزود: چای، نوشیدنی و وعده‌های میوه برای پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده است و در وعده صبحانه با توجه به جمعیت زائران به هزار نفر زائر خدمات ارایه می‌دهند.

رییس عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و آبادان ادامه داد: همچنین این موکب به صورت مقطعی روزانه پذیرای هزار نفر از زائران است که برای این منظور سالنی در نظر گرفته شده است تا در این سالن سرمایش مناسبی برای ادامه مسیر زائران منظور شده است.

حجت الاسلام موسوی در مورد خدمات پزشکی گفت: در مرز شلمچه یک بیمارستان صحرایی با تجهیزات کامل با ۵۰ تخت پذیرای زائران است و خدمات پزشکی مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد. این بیمارستان صحرایی با حضور قریب به سه پزشک متخصص خدمات مورد نیاز زائران را در کنار سایر کادر پزشکی ارایه می‌دهند.

او گفت: روز گذشته ۵۰۰ نفر در بیمارستان صحرایی ویزیت و خدمات مورد نیاز را دریافت کردند. این بیمارستان در مرز شلمچه بزرگترین بیمارستان صحرایی است و نسبت به سایر بیمارستان‌ها از تجهیزات کامل تری برخوردار است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: موکب نیروی دریایی در عمود ۳۰۰ در خاک ایران است. خدمات مورد نیاز زائران از دوازدهم مهر با حضور امیر دریادار سیاری آغاز شد و تا سی ام مهر سه روز پس از پایان اربعین شاهد استمرار خدمات رسانی به زائران هستیم.

این مقام مسئول در نیروی دریایی ارتش در مورد تعداد خادمان اربعین در موکب‌ها افزود: استقبال برای خدمت به زائران ابا عبدالله (ع) بسیار زیاد است و همه نیرو‌ها با تمام وجود برای خدمت رسانی لحظه شماری می‌کنند.

او در مورد افزایش تعداد زائران با توجه به منابع خبری گفت: ما آمادگی کامل برای ورود جمعیت کثیری از زائران را داریم و همه مردم در فعالیت‌های خدمات رسانی زائران حضور دارند، در حقیقت خدمت رسانی به زائران اربعین به صورت خودجوش و مردمی است و البته در کنار این امر ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

رییس عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر و آبادان افزود: برای تراکم جمعیتی زائران پیش بینی کرده ایم تا اگر در مرز سایر موکب‌ها نیازمند ارایه خدمات از جمله نوشیدنی و آب خنک باشند و کمبودی در مرز‌ها باشد از سایر موکب‌ها پشتیبانی کنیم. تقریبا تمام نیرو‌های خدمات درمانی درمانگاه نیروی دریایی ارتش در مرز مستقر هستند و مردم از ارایه خدمات پزشکی و سایر خدمات مورد نیاز زائران رضایت مندی کاملی دارند.

انتهای پیام/ د

خدمات رسانی مواکب به زوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.