سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط زیست استان تهران در هفته گذشته:

برگزاری کارگاه آموزشی کودک ومحیط زیست در ملارد/تحویل یک قطعه فلامینگو به محیط زیست در شهرستان اسلامشهر

اقدامات محیط زیست استان تهران در هفته ای که گذشت را در این گزارش بخوانید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از منطقه حفاظت شده ورجین و نشست مدیرکل بایشکسوتان محیط زیست از جمله مهمترین رویداد‌های هفته گذشته در حوزه محیط زیست در کنار سایر اخبار محیط زیست انسانی و طبیعی تهران بود.

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از منطقه ورجین و دیدار با محیط بانان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در دیدار با محیط بانان این منطقه گفت: این منطقه برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران دارای اهمیت است و برنامه ویژه‌ای هم برای این منطقه داریم.

سعید محمودی در دومین بازدید رسمی خود بعد از انتصاب به عنوان مدیرکل محیط زیست استان تهران، روز پنجشنبه ۱۸ مهر ماه در جمع محیط بانان منطقه ورجین با اشاره به اینکه اولویت اول ما، جلوگیری از هرگونه زمین خواری و دست اندازی به عرصه هاست و باید همه محیط بانان برای این هدف تلاش کنند، افزود: البته در حوزه محیط بانی استان با کمبود‌های بسیاری مواجه هستیم و باید تلاش برای رفع این کمبود‌ها بیشتر شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تمام توان را برای تجهیز پاسگاه‌ها و امکانات و معیشت محیط بانان و هموار کردن مسیر بکار خواهیم گرفت، گفت: از محیط بانان نیز انتظار داریم در جهت حفظ و حراست از مناطق و عرصه‌های طبیعی با انگیزه بیشتری تلاش کرده و نسبت به انجام وظایف خود کوشا باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از تحویل یک قطعه فلامینگو توسط یکی از دوستداران طبیعت به این اداره در روز سه شنبه ۱۶ مهر خبر داد.

الهه بیگی با اشاره به اینکه در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان، مبنی بر مشاهده و کشف یک گونه پرنده در حوزه استحفاظی این شهرستان درروستای ایرین، مأموران یگان حفاظت شهرستان بلافاصله به محل اعزام شده و این پرنده را تحویل گرفتند، افزود: با توجه به شرایط فیزیکی مناسب، این پرنده بمنظور اقدامات کنترلی و قابلیت رهاسازی در زیستگاه مناسب به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد ازبرگزاری کارگاه‌های آموزشی کودک ومحیط زیست در هفته گذشته همزمان با روز جهانی کودک در این شهرستان خبر داد.

شعبان خسروی با بیان اینکه این کارگاه درمقطع پیش دبستانی در مهدکودک و پیش دبستانی روستای امیر آباد صفادشت برگزار شد، اظهار داشت: دراین کارگاه مفاهیمی، چون حفظ محیط زیست، عوامل آلاینده هوا، خاک و آب و همچنین اهمیت آب، خاک وهوا به صورت علمی و ساده مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت.

وی تاکیدکرد: آموزش نقش بسیار موثری درارتقاء فرهنگ زیست محیطی شهروندان به ویژه کودکان و دانش آموزان به عنوان نسل آینده ایفا می‌کند.

روز جهانی کودک در شهرستان دماوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از برگزاری کارگاه آموزشی پسماند ویژه کودکان در روز سه شنبه ۱۶ مهرهمزمان با روز جهانی کودک در این شهرستان خبر داد.

محمد فریدی یکی از اولویت‌های اصلی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در زمینه آموزش همگانی در سال جاری را ساماندهی وضعیت مدیریت پسماند دانست و گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌های آن ارتقای سواد زیست محیطی است و باید این موضوع از دوران خردسالی و پیش دبستانی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نهادینه کردن عشق به زمین و طبیعت یکی از رسالت‌هایی است که مدارس و بویژه مربیان باید به آن توجه ویژه کنند.

نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با پیشکسوتان محیط زیست

نشست صمیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران باتعدادی از پیشکسوتان محیط زیست باحضور جمعی از بازنشستگان و کارکنان اسبق محیط زیست استان تهران و برخی مدیران کل سال‌های دور و نزدیک محیط زیست کشور در روز پایانی هفته گذشته در محل پارک ملی خجیر برگزار شد.

سعید محمودی در این نشست با اشاره به اینکه اگر امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محیط زیست کشور وجود دارد به دلیل عدم ایجاد تحولات اساسی در این حوزه است، افزود: در مناطق حفاظت شده تحول خاصی در حوزه حفاظت نداشته ایم و همچنان سهمی از تکنولوژی روز دنیا و تجارب بین المللی در امر حفاظت از مناطق و عرصه‌های طبیعی بکار نبسته ایم.

محمودی تصریح کرد: مشکل ما در تعداد متخصصان این حوزه نیست، بلکه نگرش و میزان تعصب نسبت به محیط زیست ملاک اصلی است و اگر این تعصب کمرنگ شود خطر بزرگی برای محیط زیست کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.