معاون برنامهریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: ما در مکانی هستیم که باید حوزه شهرسازی را به درستی دید و زاویه نگاه ما شهرسازی را نباید با کارگاه ساختمانی اشتباه گرفت و اینگونه تصور کرد که با ایجاد کارگاههای ساختمانی در حوزه شهرسازی میتوانیم مشکلات را حل کنیم و من میخواهم از این موقعیت استفاده کنم و بگویم که در حوزه خیابان کامل چه کارهایی نباید انجام دهیم.
مظاهریان تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که افزایش کیفیت زندگی در پایتخت مهم است و کارها باید سنجیده باشد.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامهایی که نباید انجام داد، این است که طرح خیابان کامل موضوعی نیست که همه جا بتوان آن را به کار برد و به زبان ساده خیابان کامل کلیدی نیست که به وسیله آن همه قفلها باز شود، زیرا ما باید پتانسیل محیطی را در اجرای این طرح در نظر بگیریم و همواره در مناطق مختلف پایتخت این پتانسیل باهم تفاوت دارد.
بیشتر بخوانید: ضرورت نظارت بر گودهای پر خطر و کارگاههای غیر فعال ساختمانی
معاون برنامهریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ادامه داد: نباید در اجرای طرح خیابان کامل اقتدارگرانه عمل شود و باید اجرای این طرح را بر اساس مشارکت پیش برد و به اعتقاد من اگر نتوانیم مردم و سرمایهگذار را برای اجرای آن قانع کنیم، نباید وارد اجرای آن شویم.
مظاهریان با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل مجتمع ایستگاهی نیست، گفت: از دیگر نبایدها در اجرای طرح خیابان کامل این است که نباید در اجرای این طرح جزئی نگری کنیم، زیرا طرح خیابان کامل ذیل طرحهای شهرسازی مطرح میشود و تا نتوانیم به نتیجه برسیم که نگاهمان به شهر چگونه است، نباید وارد اجرای این طرح شویم.
وی با تأکید بر اینکه طرح خیابان کامل الزامات بنیادی دارد، افزود: اعتقاد ما این است تهران زمانی مشکلاتش حل میشود که پهنه جنوبی البرز تکمیل شود و تأکید من این است که در بحث خیابان کامل بُتسازی نکنیم، زیرا خیابان کامل یکی از راهکارهای توسعه حملونقل عمومی است.
انتهای پیام/