سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان:

واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو راه اندازی می‌شود / تولید سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان از راه اندازی گندله سه چاهون در پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوی اردکان  از راه اندازی واحد مگامدول احیای مستقیم گندله سه چاهون در پایان امسال خبر داد و گفت:  این واحد سالانه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می کند.

او افزود:  ظرفیت  کارخانه گندله سازی چادرملو در شهرستان اردکان، ۳.۴ میلیون تن است که  سال گذشته ۳.۷ میلیون تن گندله در این مجتمع تولید شده است و تولید گندله این مجتمع به چهار میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

 نوریان ادامه داد: امسال  به میزان یک و نیم تا ۲ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در مجموعه سه چاهون به گندله تبدیل خواهد شد که با این طرح ضمن افزایش ارزش افزوده مناسب به سنگ آهن نیرو‌های جوان و جویای کار نیز جذب این صنعت می‌شوند.

گندله از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می‌شود و ماده اولیه برای فرآیند‌های تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش‌های متعدد احیای مستقیم کاربرد دارد.

میزان تولید شمش فولاد در سال گذشته ۸۴۰ هزار تن بوده  است که ۳۰ هزار تن آن صادر شده است اما برنامه‌ای که برای صادرات در سال جاری در نظر گرفته شده معادل ۸۰ هزار تن است.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

واحد احیای مستقیم چادرملو در آستانه بهره برداری است

برچسب ها: فولاد ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.