سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه ارائه گواهی سوءپیشینه در کرمان راه اندازی شد

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی سامانه ارائه گواهی سوءپیشینه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید خالقی ، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی سامانه ارائه گواهی سوءپیشینه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه، هزینه درخواست صدور گواهی سوء پیشینه حدود ۶۰ درصد کاهش یافته و به ازای هر درخواست، شخص متقاضی بایستی ۲۳ هزار تومان پرداخت کند.

حمید خالقی در توضیح بیشتر نحوه درخواست صدور این گواهی افزود: پیش از راه اندازی این سامانه، متقاضی می‌بایست پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و پرداخت هزینه، جهت انگشت نگاری به پلیس آگاهی مراجعه و در آنجا نیز هزینه این اقدام را پرداخت می‌نمود و سپس نتیجه این انگشت نگاری به دادسرای حوزه قضایی مربوطه اعلام می‌شد که پس از پرداخت هزینه الصاق تمبر گواهی مربوطه صادر و از طریق پست به فرد متقاضی یا نهاد درخواست کننده ارسال می‌شد.

او با بیان اینکه فرآیند سابق صدور گواهی سوپیشینه زمانبر بود، افزود:در راه اندازی سامانه جدید، فرد تنها با یکبار مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و پرداخت مبلغی حدود ۲۳ هزار تومان درخواست خود را ثبت کرده و متنظر ابلاغ نتیجه درخواست خود می‌ماند.

خالقی ادامه داد:پس از انجام اقدامات لازم و صدور این گواهی، اطلاع رسانی صدور آن طی پیامکی به متقاضی اعلام و اصل نتیجه از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک به دست متقاضی خواهد رسید.

این مقام قضائی افزود:این امر علاوه بر کاهش هزینه پرداختی، از رفت و آمد غیرضروری افراد در سطح شهر و مابین مراجع انتظامی و قضایی جلوگیری شده و نیز فرآیند ارسال نتیجه این درخواست که از طریق پست بود، کاهش یافته و به صورت الکترونیک به دست متقاضی می‌رسد.

خالقی گفت:  اصالت گواهی‌های صادره با این روش از طریق سامانه درگاه خدمات الکترونیک قضایی (www.adliran.ir) قابل احراز است.

انتهای پیام/ی

۶۰ درصد هزینه‌ها ی انگشت نگاری کاهش می‌یابد

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.