سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تسهیل در صدور مجوز گلخانه ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای توسعه گلخانه راهی جز تسهیل صدور مجوز نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضرورت تسهیل در صدور مجوز گلخانه ها، گفت: تعدادی از دستگاه‌های ذی ربط از جمله بانک، استعلام‌های حذف شده را قبول ندارند و استعلام مجدد می‌گیرند.

حسین پژمان با اشاره به مشکلات در رابطه با طرح توسعه گلخانه‌های استان فارس، افزود: در صورت توسعه و تغییر سطوح گلخانه ها، بانک از متقاضیان پروانه تأسیس مجدد درخواست می‌کند.

او اظهارداشت: عدم پذیرش طرح‌های نظام مهندسی از سوی بانک از دیگر مشکلات پیش روی متقاضیان احداث گلخانه است.

پژمان، گرفتن استعلام کمیت و کیفیت آب را توسط بانک، مانع دیگر متقاضیان برای احداث گلخانه برشمرد و افزود: این امر علاوه بر زمان بر شدن توسعه گلخانه، باعث می‌شود امور آب، تخصیص آب اراضی متقاضی را کم کند، در نتیجه متقاضی دلسرد و منصرف می‌شود و یا مجبور به احداث گلخانه بدون اخذ تسهیلات شده و در نهایت سطح گلخانه‌ها کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: از مشکلات متقاضیان گرفتن استعلام ضوابط زیست محیطی مجدد توسط بانک، روشن نبودن حریم‌ها در مورد اماکنی مثل امکان زیارتی، سیاحتی، قبرستان ها، ضرورت رعایت حریم ۱۳۰ متر از جاده‌های اصلی، اصرار دامپزشکی بر رعایت دستورالعمل‌های مربوطه و نبود ضمانت قانونی و اجرایی برای انتقال کشت از هوای آزاد به محیط‌های کنترل شده است.
انتهای پیام/م

تسهیل فرایند صدور مجوز ساخت گلخانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.